۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶

مدیر موسسه تحقیقات آب عنوان کرد؛

کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت یخچال‌های طبیعی کشور/ عدم مدیریت عرضه و تقاضا

کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت یخچال‌های طبیعی کشور/ عدم مدیریت عرضه و تقاضا

رئیس موسسه تحقیقات آب یکی از اثرهای مدیریت غلط عرضه و تقاضا را از بین رفتن ظرفیت یخچال های طبیعی کشور برشمرد و گفت: کاهش ظرفیت یخچال‌های طبیعی به مشکلات آب کشور دامن زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کاویانپور در افتتاحیه نخستین مدرسه تابستانی آب و محیط زیست با بیان اینکه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو از سال ۱۳۴۶ فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، گفت: تاکنون موسسه نزدیک به ۲۹۰ پروژه سدسازی را مدل سازی و اشکالات آنها را برطرف کرده است. فعالیت این موسسه بر روی سد گتوند و برخی سدهای دیگر سبب شد بخش تخلیه سیلاب آن مورد بازنگری قرار گرفته و اصلاح لازم انجام شود.

وی افزود: بنا بر تأکید وزیر نیرو، امسال ارتباط بیشتری را با جامعه دانشگاهیان، اعضای هیأت علمی و نخبگان رقم زدیم و این دوره نیز به منظور همین ارتباط است.

رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با تأکید بر اینکه بخش آب کشور دچار مشکلات زیادی است، گفت: در این بخش دو نوع فقر فیزیکی و مدیریتی رو به رو هستیم.

کاویانپور ادامه داد: عمده دلیل فقر فیزیکی آب به دلیل تغییرات اقلیمی است و البته تمام دلیل آن نیست. مثل برخی اوقات که در مصرف بالای آب در بالادست منجر به کمبود آب در پایین دست می‌شود.

وی افزود: در کنار این مسأله فقر مدیریتی در موضوع عرضه و تقاضا است. طبیعی است که هرچقدر تأمین شود همان‌قدر هم تقاضا شکل می‌گیرد و باید راهکاری اندیشید.

وی، یکی از اثرهای مدیریت غلط عرضه و تقاضا را از بین رفتن ظرفیت یخچال‌های طبیعی کشور برشمرد و اضافه‌کرد: کاهش ظرفیت یخچال‌های طبیعی به مشکلات آب کشور دامن زده است.

کاویانپور ادامه‌داد: فقر مدیریت عرضه و تقاضا مشکلات فرونشست و مشکلات کشاورزی را به همراه آورده است.

وی ادامه‌داد: وضعیت یخچال‌های طبیعی زرد کوه بدتر است، به گونه‌ای که ۵۰ درصد آن از دست رفته و مهمترین اثرات آن مشکلات آبی ایجاد شده در چهارمحال و بختیاری و به‌ویژه شهرکرد است.

وی در پایان تأکید کرد: نیازمند مشارکت نخبگان برای رفع معضلات آبی هستیم.

کد خبر 5580199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha