۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین:

۶٣ موکب قزوینی به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند

۶٣ موکب قزوینی به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند

قزوین - رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: ۶۳ موکب از استان قزوین در حوزه های مختلف اسکان، پذیرایی، موضوعات فرهنگی و پزشکی به زوار اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

مهدی طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین سال ۱۴۰١ تعداد ۶٣ موکب از استان قزوین و وابسته به مردم متدین این استان مجوز و پروانه برپایی موکب را دریافت کرده اند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: از این تعداد ۵ موکب در داخل استان و مرز مهران به زائران خدمات رسانی خواهند کرد و ۵۸ موکب دیگر نیز در قالب ۴ قرارگاه کربلا، نجف، طریق الحسین و استان مسیب خدمات مختلفی به زائران ارائه می‌کنند.

طاهرخانی گفت: تاکنون ۷۰ درصد موکب‌های قزوینی در محل استقرار خود مستقر شده‌اند و ۳۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان هفته راهی خواهند شد.

وی بیان کرد: موکب ها فعالیت‌های مختلفی از جمله اسکان زائران، پذیرایی، مباحث فرهنگی و پزشکی را دنبال می‌کند.

این مسئول افزود: تا به امروز ۱۳۵ وسیله نقلیه حمل کالا برای مواکب قزوینی بارگیری شده اند که ۱۰۰ خودرو از این تعداد با گذراندن تشریفات گمرکی از مرز مهران عبور کرده و ٣۵ خودرو دیگر از استان قزوین در حال حرکت هستند.

طاهرخانی در خاتمه یادآور شد: زیارت اربعین از دستاوردها و هدیه‌های شهدای مدافع حرم و به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و مردم عزیز ما نیز عظمت این اتفاق بزرگ را با تمام وجود درک کرده و در این مسیر قدم بر می‌دارند.

کد خبر 5583234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha