۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱

قائم مقام دانشگاه جامع علمی – کاربردی:

افزایش ۲۳ درصدی جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید

افزایش ۲۳ درصدی جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید

اردبیل- قائم مقام دانشگاه جامع علمی – کاربردی گفت:‌ از مهرماه امسال در پذیرش دانشجو رشد ۲۳ درصدی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر کشت‌کار بعد از ظهر پنجشنبه در آئین معارفه رئیس جدید دانشگاه جامع علمی - کاربردی اردبیل اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال جنگ تحمیلی با هدف سازندگی کشور و تربیت نیروهای تکنسین، متخصص و مهندسین، رشته‌های مختلف کاربردی در دانشگاه جامع علمی - کاربردی راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی این دانشگاه فعالیت خود را از اواخر دهه ۷۰ شروع کرد و در استان اردبیل نیز از دهه ۸۰ شاهد فعالیت دانشگاه جامع علمی - کاربردی بودیم.

قائم مقام دانشگاه جامع علمی – کاربردی رویکرد اصلی این دانشگاه را تربیت و تحویل نیروهای کارآفرین و اشتغال‌آفرین در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری، خدمات و… اعلام کرد و گفت: ما با همراهی بخش خصوصی و دولتی و تقبل هزینه از سوی آنها در رشته‌های مختلف، دانشگاه جامع علمی - کاربردی را گسترش دادیم به گونه‌ای که با کمترین هزینه سعی کردیم تا به توسعه رشته‌های متنوع و دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو، جهاد، نفت و سازمان‌ها و نهادهای مختلف کمک کنیم.

کشت‌کار افزود: در جذب مدرسین نیز در ۲ حوزه آموزشی و خبره تجربی اقداماتی آغاز شد به طوری که در بخش خبره تجربی ما با تکیه بر مهارت و توانمندی‌های هنری جذب نیرو را با ارزیابی هیئت ممیزی و صدور مجوزهای لازم انجام دادیم به گونه‌ای که هم اکنون سه هزار مدرس به صورت خبره و تجربی در این دانشگاه تدریس می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این مدرسین افراد معروف و سرشناس در گروه‌های مختلف درسی و تحصیلی هستند که سعی می‌شود از توان و ظرفیت آنها در کنار نیروهای آموزشی و مدرسین فعال که در مجموع ۳۱ هزار نفر را شامل می‌شود، استفاده کنیم.

کشت‌کار اضافه کرد: در شهرها و مراکز استان‌ها با هدف تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف به ویژه شهرداری‌ها مجوزهای لازم صادر و با ایجاد فضاهای مناسب آموزش نیروی انسانی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: در بهمن ماه سال گذشته تا پنج برابر جذب دانشجو را شاهد بودیم و در سال تحصیلی جدید نیز افزایش ۲۳ درصدی را در جذب دانشجویان برای دانشگاه‌های جامع علمی - کاربردی شاهد هستیم.

کشت‌کار در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این دانشگاه در رشته‌های شغل‌محور و مهارت‌آفرین سعی کرده تا در خدمت دانشجویان باشد و حتی برخی از رشته‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی که در دهه ۹۰ تعطیل شده بود، در حال احیا و پیوستن به مجموعه دانشگاه جامع علمی - کاربردی است.

وی تصریح کرد: ما در کشور نیازمند تربیت و تحویل نیروی انسانی کارآمد و متخصص هستیم و در این زمینه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شکل منسجم در حال انجام است.

قائم مقام دانشگاه جامع علمی – کاربردی گفت: برای مسئولان استان اردبیل قول دادیم که به رغم ممنوعیت راه‌اندازی مراکز جدید ۲ تا سه مجوز جدید با پذیرش دانشجو در رشته‌های کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی را صادر کنیم تا استان اردبیل با راه‌اندازی ۵۵ رشته جدید بتواند فعالیت‌های مثبتی را در این راستا انجام دهد.

کد خبر 5585013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha