۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱

اسماعیلی مطرح کرد؛

همه بخش‌های وزارت ارشاد برای برپایی باشکوه اربعین بسیج شده‌اند

همه بخش‌های وزارت ارشاد برای برپایی باشکوه اربعین بسیج شده‌اند

وزیر ارشاد که در ادامه سفرهای استانی خود به خوزستان سفر کرده در جمع خبرنگاران از بسیج تمامی بخش‌های وزارتخانه متبوع خود برای برپایی باشکوه مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ادامه سفرهای استانی خود این هفته به استان خوزستان سفر کرده، در سفر دو روزه خود علاوه بر بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه، از موکب‌های فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ مستقر در مرز ایران و عراق بازدید کرد.

این سفر در راستای تشکیل ستاد ویژه تشکیل موکب‌های فرهنگ و هنر در ایران و عراق و با هدف خدمت رسانی فرهنگی به زوار داخلی و خارجی این رویداد بزرگ صورت گرفته است. بر همین اساس در ایام اربعین امسال بیش از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در نقاط مختلف ایران و عراق از سوی این وزارتخانه و سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته برپا شده است که اقدام به ترویج فرهنگ حسینی به زوار اربعین خواهند کرد.

همه بخش‌های وزارت ارشاد برای برپایی باشکوه مراسم اربعین بسیج شده‌اند

محمد مهدی اسماعیلی در بدو ورود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی هنری در کشور باید حول مساجد و به عنوان کارهای عمیق، ماندگار و در تراز انقلاب اسلامی صورت گیرد و همین رویکرد در خوزستان نیز دنبال خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی در یکسال گذشته برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته شده بود ادامه داد: با پیگیری و موافقت رئیس جمهور و هماهنگی استاندار خوزستان اجرای برخی پروژه‌های فرهنگی را در دستور کار دادیم. همه بخش‌های وزارت فرهنگ در داخل و خارج از کشور برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین حسینی بسیج شده‌اند.

اسماعیلی همچنین ضمن بازدید از پروژه نیمه کاره فرهنگسرای آبادان در شهر آبادان، بر اهتمام وزارت فرهنگ مبنی بر تکمیل و تجهیز این پروژه پس از ۱۷ سال بلاتکلیفی تاکید کرد.

دیدار وزیر فرهنگ با خانواده شهید احمد یلایی

وزیر فرهنگ که در ادامه سفرهای استانی خود به استان خوزستان سفر کرده، با خانواده شهید احمد یلالی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدیران فعال کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان آبادان دیدار کرد.

شهید احمد یلالی در منطقه آزاد اروند به عنوان خادم الشهدا معروف بود که در حوزه خاطره گویی رزمندان و شهدا و همچنین کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم آبادان فعالیت چشم گیری را از خود بر جای گذاشت.

همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار با امام جمعه شهرستان رامهرمز، بازدید از فرهنگسرای شهرستان هفتکل، افتتاح پروژه خانه مسجدسلیمان و حضور در مرقد دانیال نبی (ع) در شهرستان شوش از برنامه‌های روز دوم سفر استانی وزیر فرهنگ و هیأت همراه در روز جمعه هفدهم شهریور ماه به شمار می‌رود.

کد خبر 5585547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha