۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱

رئیس پلیس پیشگیری فراجا:

گزارشی مبنی بر سرقت و ناامنی در طول سفر زوار اربعین گزارش نشد

گزارشی مبنی بر سرقت و ناامنی در طول سفر زوار اربعین گزارش نشد

ایلام-رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: هیچ گزارشی مبنی بر سرقت و ناامنی در طول سفر زوار اربعین گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی معصوم بیگی در جمع کارکنان پلیس پیشگیری مستقر در پایانه مرزی مهران، ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی به تشریح اقدامات پلیس پیشگیری فراجا در این ایام پرداخت و اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که در کشور برای تسهیل در امورات سفر زائران ایجاد شده بحث استفاده از حمل و نقل ریلی بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه اربعین ابوذر در ستاد راه آهن تشکیل و پیش بینی شد که بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسنی از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا اضافه کرد: بخشی از مسئولت قرارگاه ابوذر با ۵ کمیته تامین نظم و امنیت مسافران در خط ریلی، ایستگاه‌ها، پایانه‌های راه آهن، پل‌ها و تونل‌ها در طول مسیر زوار است.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: در همین خصوص تعاملات پلیس راه آهن با بسیج، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های دولتی در جهت خدمات رسانی مطلوب به مسافران عتبات صورت گرفته است.

وی از آمادگی کامل پلیس برای اعزام مسافران در صورت بازگشایی مسیر و اعلام کشور عراق خبر داد و گفت: در این طرح زوار با قطار به شلمچه منتقل و سپس بعد از طی ۲۰ کیلومتر با اتوبوس در شهر بصره مجدداً با قطار به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی پلیس پیشگیری فراجا در اربعین، تامین امنیت زوار در محورهای مواصلاتی است، گفت: پلیس با پیش بینی و بکارگیری ۵۰۰ کلانتری، پاسگاه و بخش انتظامی افتخار خدمتگزاری به زائران اربعین را دارد.

سردار معصوم بیگی استفاده از ظرفیت گشت‌های موتوری، پیاده و خودرویی را یکی دیگر از اقدامات پلیس پیشگیری در این ایام برشمرد و اضافه کرد: در ماموریت اربعین از ظرفیت نیروهای کمکی دیگر استان‌ها و با بهره مندی از ماموران جدیدالورود مراکز آموزش فراجا که دوره آموزشی خود را به پایان رسانده‌اند، استفاده شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا تصریح کرد: بحمدالله تا امروز هیچ گزارشی مبنی بر سرقت و ناامنی در طول سفر زوار اربعین حسینی گزارش نشده البته ماموران پلیس با هوشیاری کامل در خدمت مسافران هستند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ درصد خروج زائران از مرز مهران و مابقی از سایر مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی و باشماق صورت گرفته خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور عراق و کمبود امکانات از زوار تقاضا داریم همانگونه که تا الان عمل کرده‌اند سفر خود را کوتاه کرده و به کشور بازگردند.

کد خبر 5587180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha