۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۲۲

اخبار شهرداری مناطق؛

از خلق اثر هنری روی تنه درختان تا اقدامات زیست محیطی در مسیرکربلا

از خلق اثر هنری روی تنه درختان تا اقدامات زیست محیطی در مسیرکربلا

مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

به کارگیری بیش از ۵۴۳۳ تن آسفالت در منطقه ۱۸

محمد جواد خسروی در خصوص عملیات آسفالت در منطقه گفت: در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و ارتقا سطح کیفیت خدمت رسانی در شهر، با هماهنگی و خدمات رسانی معاونت فنی و عمرانی در قالب طرح خدمت معابر و خیابان‌هایی از منطقه با شناسایی کارشناسانه مورد عملیات عمرانی قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه بیان کرد: پیرو دستورالعمل طرح خدمت و به منظور افزایش خدمت رسانی به شهروندان در بازه زمانی ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ لغایت ۱۴۰۱/۰۶/۱۸، عملیات تراش و روکش مکانیزه، روکش دستی و لکه گیری در بلوارهای معلم، مدائن، الغدیر و شهدای دانش آموز و نیز در بیش از ۳۰ معبر روکش دستی و لکه گیری صورت گرفت که در مجموع ۵۴۳۳ تن آسفالت در سطح منطقه پخش شد. همچنین در دو معبر بلوار مدائن و شهدای دانش آموز درزگیری آسفالت حدود ۵۵۸۰ متر طول و مرمت جداول با ملات پلیمری بدون تخریب حدود ۳۵۰ متر طول انجام شده است

عملیات‌های تراش و روکش، روکش دستی و لکه گیری در معابر مشخص شده، پیاده روها و نیز عملیات لکه‌گیری در قالب پیام‌های مردمی و گزارش شهروندان انجام می‌شود.‌

پاسخگویی به بیش از ۱۷۵ پیام شهروندان در روز

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به فعالیت‌های سامانه‌های نظارتی در راستای رسیدگی به پیام‌های شهروندان و مرتفع شدن مشکلات در محله‌های منطقه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون روزانه میانگین ۱۷۵ پیام در سامانه نظارتی منطقه پاسخگویی شده است.

محمد امین سالاری پور درباره مهمترین درخواست‌های شهروندان در حوزه‌های شهری عنوان کرد: حوزه خدمات شهری با بیش از ۷۴ درصد و موضوعات عمرانی با ۱۳ درصد بیشترین همچنین موضوعات ترافیک و اجتماعی کم‌ترین پیام‌ها را شامل شده است.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه تعداد کمی و موضوعات پیام‌ها با توجه به شرایط فصلی تغیر می‌کند، افزود: به صورت کلی و در آمار ابتدایی سال تا کنون ۲۴ هزار پیام به ثبت رسیده که نظافت معابر، لایروبی، فضای سبز و ساخت و ساز غیرمجاز بیشترین درخواست شهروندان بوده که بیش از ۷۰ درصد پیام‌ها بازخورد گرفته شده است.

به گفته سالاری پور تعداد پیام‌های شهروندی به ثبت رسید در ناحیه ۶ با توجه به بافت جغرافیایی این بخش از منطقه با ۱ درصد کمترین و ناحیه ۲ در ابتدای سال و ناحیه ۱ در شهریور ماه به سبب تراکم جمعیتی و بافت دارای بیشتری آمار به ثبت رسیده‌اند.

شهردار منطقه با بیان اینکه افزایش تعداد پیام هر محله بستگی به شرایط مختلف محیطی و زمانی نیز دارد، گفت: در ماه جاری روزانه بیش از ۱۷۳ پیام در سامانه نظارتی ثبت شده که سهم حوزه خدمات شهری با ۷۰ درصد بیشترین است.

سالاری پور از فعالیت ۲۴ ساعته سامانه‌های نظارتی و ارجاع پیام‌ها به معاونت‌ها و شهرداری نواحی شش گانه پس از مرحله ثبت پیام در سامانه و پردازش آن توسط همکاران سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی منطقه به منظور اثرگذاری در رسیدگی خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی حوزه‌های اجرایی را برای اقدامات لازم در حوزه نگهداشت شهر یاری کنند.

اقدامات زیست محیطی شهرداری منطقه ۱۳ در مسیر نجف به کربلا

شهردار منطقه ۱۳ از تهیه و نصب ۵٠٠ نگهدارنده کیسه زباله برای خدمت رسانی به زائران اربعین در مسیر نجف -کربلا خبر داد و گفت: روزانه یک تن کیسه مشکی برای جلوگیری از انباشت زباله در این مسیر توزیع می‌شود.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ گفت: علاوه بر نظافت و پاکسازی مستمر محدوده تعیین شده از سوی نیروهای اعزامی منطقه ۱۳ به کشور عراق، در مرحله نخست حدود ۵٠٠ نگهدارنده کیسه زباله در محل موکب منطقه ۱۳ تهیه و آماده نصب شده است.

وی با بیان اینکه این نگهدارنده های کیسه زباله توسط نیروهای خدمات شهری منطقه در ایران تهیه و ساخته شده است افزود: این نگهدارنده ها با استفاده از حلقه‌های فلزی به داربست متصل می‌شوند و در محل موکب ها جانمایی و نصب می‌شوند.

به گفته وی، روزانه حدود یک تن کیسه زباله برای حفظ محیط زیست بین نیروهای خدمات شهری، خادمان منتظر و موکب داران توزیع می‌شود.

علی احمدی خاطر نشان کرد: به منظور حفظ نظافت موکب ها و جلوگیری از انباشت زباله در مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین ارائه خدمات بهینه از سوی شهرداری به زائران اباعبدالله الحسین (ع) کار نصب این نگهدارنده های زباله در قسمت‌هایی از مسیر انجام و در ادامه طول طریق نیز اجرا می‌شود.

تصاویر هنری روی تنه خشکیده درختان منطقه ۲

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با اشاره به استفاده از تنه خشک درختان برای خلق آثار هنری گفت: با بهره‌مندی از ذوق هنری هنرمندان، درختان بی‌جان منطقه احیا و به اثر هنری تبدیل شد.

عبدالرضا نجاریان با اشاره به اجرای طرح‌های سه بعدی در معابر و بوستان‌ها گفت: به منظور ارتقای منظر شهری، طرح‌های جدید به شکل سه بعدی در حال اجراست تا معابر، بوستان‌ها و محدوده‌های مختلف منطقه جلوه بیشتری داشته باشد.

وی درباره انتخاب درختان در این بخش از منطقه افزود: بوستان شهروند جز بوستان‌های محلی پرتردد منطقه است و برای آنکه به فضای بوستان روح ببخشیم، یک اصله درخت خشکیده این بوستان برای اجرای این طرح انتخاب کرده‌ایم.

نجاریان افزود: بدین منظور با هماهنگی اداره فضای سبز، درختان خشکیده جهت اجرای طرح شناسایی می‌شود.‌

کد خبر 5588009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha