۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷

عضو ائتلاف فتح عراق:

عراق دیگر تحمل شرایط بحرانی را ندارد

عراق دیگر تحمل شرایط بحرانی را ندارد

یک عضو ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که مشکلات این کشور از طریق گفتگوی مسقتیم حل و فصل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «علی الفتلاوی» از اعضای ائتلاف فتح عراق با تاکید بر ضرورت تکیه بر گفتگو به عنوان راه حلی برای ایجاد تفاهم، گفت که مشکلات از طریق گفتگوی مسقتیم حل و فصل می شود و نه از طریق اعلام مواضع در شبکه های اجتماعی و توئیت.

وی عنوان کرد: تفاهم درباره برگزاری انتخابات زود هنگام با گفتگوهای رو در رو حاصل می شود و همه رهبران و شرکای سیاسی اتفاق نظر دارند که عراق دیگر تحمل شرایط بحرانی را ندارد، به همین علت باید برای تشکیل دولت و برگزاری انتخابات زود هنگام بر سر میز مذاکره نشست.

الفتلاوی افزود: همه به این نتیجه رسیده اند که تفاهم درباره برگزاری انتخابات زود هنگام و تشکیل دولت تنها با گفتگو حاصل می شود و طرف های شیعی، کُرد و سنی تاکید دارند که در شرایط فعلی نمی توان کشور را با توئیت اداره کرد، در نتیجه کسی که به دنبال گفتگو است باید بر سر میز مذاکره بنشیند و با سایر طرف ها تفاهم کند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر پس از مخالفت دادگاه عالی عراق با انحلال پارلمان، مواضع خود را از طریق شبکه های اجتماعی اعلام می کند.

گفتنی است، دادگاه عالی فدرال عراق اخیراً درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان را رد کرده و تاکید نمود که این مساله فراتر از صلاحیت های تعیین شده در قانون اساسی درباره اختیارات این نهاد قضایی است. در این شرایط قاطبه جریان های سیاسی در عراق خواستار فعال شدن مجدد پارلمان و تشکیل دولت جدید برآمده از آن، هستند.

کد خبر 5588252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha