۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹

مدیرکل گمرکات اردبیل:

خرید دستگاه ایکس ری گمرک اردبیل در مرحله نهایی است

خرید دستگاه ایکس ری گمرک اردبیل در مرحله نهایی است

اردبیل- مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: خرید دستگاه ایکس ری پیشرفته گمرک بین‌المللی بیله‌سوار در مراحل نهایی پیمان و خرید است.

پرویز تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گمرک بیله‌سوار از ۱۰ گمرک برتر کشور در ترانزیت کالا و تردد مسافر است که فعالیت‌های رو به جلویی را در یک سال اخیر داشته است.

وی تصریح کرد: رشد ترانزیتی یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴۱ درصد بوده که پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال ۵۰۰ درصد ارتقا یابد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در پنج ماه اخیر رشد قابل توجهی را در بحث صادرات و واردات از گمرک بین‌المللی بیله‌سوار داشتیم که با بهبود شرایط کرونایی امیدواریم در نیمه دوم امسال این شرایط رشد ترانزیتی را در گمرک بیله‌سوار شاهد باشیم.

تقوی افزود: به دنبال وعده وزیر اقتصاد در سفر خرداد ماه به اردبیل و تجهیز گمرک بیله‌سوار به دستگاه پیشرفته ایکس ری، مسئولان استانی و نمایندگان پیگیری‌های لازم را انجام دادند تا با خرید و نصب این دستگاه بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه تجارت در گمرک بیله‌سوار رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: عمده صادرات استان از طریق گمرک بیله‌سوار انجام می‌شود که شامل محصولات کشاورزی، پلاستیکی، شیشه و مصنوعات چوبی است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل اضافه کرد: در حوزه تجارت خارجی تعاملات خوبی را با کشورهای همسایه برقرار کردیم و تا پایان امسال پیش‌بینی ما رشد ۶۰ درصدی در حوزه صادرات به مقاصد مختلف است.

کد خبر 5588292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha