۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۰۱

وینگو بگوویچ:

۴ماه پیش به اسکوچیچ گفتم برکنار می‌شوی/ همه چیز از طارمی شروع شد!

۴ماه پیش به اسکوچیچ گفتم برکنار می‌شوی/ همه چیز از طارمی شروع شد!

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه ۴ ماه پیش به اسکوچیچ بابت برکناری از سرمربیگری تیم ملی ایران هشدار داده بود، گفت: می‌خواستند برانکو را هم حذف کنند اما دادکان پشت او ایستاد.

به گزارش خبرنگار مهر، واکنش‌ها برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران آن‌هم در آستانه مسابقات جام جهانی همچنان ادامه دارد. اسکوچیچ که موفق شد ایران را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند، بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال و با روی کار آمدن مهدی تاج از سمت خود برکنار شد و جایش را به کارلوس کی روش پرتغالی داد.

این اتفاق هر روز در رسانه‌های ایران کمرنگ‌تر از قبل می‌شود و تمرکز رسانه‌های داخلی بیشتر روی اردوی آماده سازی تیم ملی با حضور کی روش و بازی با اروگوئه و سنگال می‌رود؛ با این حال هنوز برای رسانه‌های کشور کرواسی قابل هضم نیست و خبرهایی در این ارتباط در زادگاه اسکوچیچ منتشر می‌شود.

مصاحبه با «وینگو بگوویچ» سرمربی سابق تیم‌های پرسپولیس، فولاد خوزستان، گل گهر و… و هموطن اسکوچیچ که نزدیک به ۲۰ سال سابقه کار در فوتبال ایران دارد از جمله این مطالب است؛ آن‌هم در حالی که بگوویچ موضوعات جدیدی را از برکناری اسکوچیچ فاش می‌کند و می‌گوید چهار ماه پیش به اسکوچیچ هشدار داده بود که او را برکنار می‌کنند.

این مربی باتجربه این اتفاق را به برکناری «ایویچ» سرمربی ایران قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تشبیه کرد و گفت که اسکوچیچ از یک «کودتا» جان سالم به در برد اما در نهایت قربانی تصمیمی شد که برای مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران گرفت.

۴ماه پیش به اسکوچیچ گفتم برکنار می‌شوی/ همه چیز از طارمی شروع شد!
تقابل اسکوچیچ و بگوویچ در ایران

مشروح گفتگوی بگوویچ درباره برکناری اسکوچیچ، شرایط سخت و مشابه برانکو در ایران در سال ۲۰۰۶، نقش طارمی در تغییر سرمربی ایران و.... در ادامه می‌آید:

وقتی ایران با آمریکا همگروه شد به اسکوچیچ گفتم برکنار می‌شوی

چهار ماه پیش به اسکوچیچ گفتم: آماده باش که نگذارند تیم ملی ایران را در جام جهانی قطر هدایت کنی؛ وقتی گروهی را دیدم که شامل آمریکایی‌ها می‌شد، کشوری که دشمن شماره یک آنها است (ایران در جام جهانی قطر با تیم ملی آمریکا همگروه است) برای اسکوچیچ، مرحوم ایویچ را مثال زدم که دو هفته قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه از تیم ایران اخراج شد. او پاسخ داد که از این موضوع آگاه است، اما طوری به کار خود ادامه می‌دهد که انگار به قطر می‌رود.

اسکوچیچ از یک کودتا جان سالم به در برد

اسکوچیچ از یک کودتا جان سالم به در برد، اما انتخابات جدیدی در فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد و مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون واضح گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، اسکوچیچ در تیم ملی نخواهد ماند. همین اتفاق افتاد.

گفتند بازی با آمریکا یک مربی ایرانی جای ایویچ باشد

در جام جهانی ۱۹۹۸، تیم ملی ایران با آلمان، یوگسلاوی و آمریکا همگروه بود. سیاست در ایران این تز را مطرح کرد که بازی با آمریکا باید توسط یک مربی ایرانی هدایت شود. اتفاقی که افتاد این بود. ایویچ یک بازی با باشگاه رم ترتیب داد. او با علم به اینکه تیمش از سوی حریفان ایران دنبال و آنالیز می‌شود، ترکیب را به هم ریخت و ۶ بر ۱ شکست خورد. او این را شخصاً به من گفت. پس از آن، فشارهای سیاسی شدیدی از سوی پارلمان به رئیس فدراسیون فوتبال وارد شد تا ایویچ استعفا بدهد.

۴ماه پیش به اسکوچیچ گفتم برکنار می‌شوی/ همه چیز از طارمی شروع شد!
وینگو بگوویچ

می‌خواستند برانکو را هم در سال ۲۰۰۶ برکنار کنند

تنها مربی کُروات که آنها را به جام جهانی رساند برانکو ایوانکوویچ در سال ۲۰۰۶ بود اما محافل خاصی می‌خواستند او را هم برکنار کنند. برانکو نتیجه فوق العاده ای گرفت اما هجمه و فشاری علیه او به وجود آمد مبنی بر اینکه مربی با کیفیتی نیست. خوشبختانه او محمد دادکان رئیس فدراسیون را داشت که با قاطعیت پشت سرش ایستاده بود و همچنین برخی از افراد سیاسی. البته در آن زمان هم دعوای بزرگی در مجلس رخ داد. با این حال ایران در گروه پرتغال، مکزیک و آنگولا یک امتیاز گرفت و رده آخر بود. این نشان دهنده این بود که حضور در تیم ملی ایران چقدر مخاطره آمیز است.

ما کُروات‌ها بیشترین بازیکن را به فوتبال ایران معرفی کردیم

اسکوچیچ کار خارق العاده ای انجام داد و تاثیر زیادی که مربیان کروات در ایران به جا گذاشتند را تایید کرد. بسیاری از ما آنجا بودیم، از استانکو پوکلپوویچ، تومیسلاو ایویچ شروع کردیم. چیرو بلاژویچ، لوکا بوناچیچ، زلاتکو کرانچار، ملادن فرانچیچ، برانکو ایوانکوویچ… ما یک تاثیر عمیق گذاشتیم، بیشتر از مجموع همه مربیان خارجی به آنها بازیکنان برتر و ملی پوش دادیم.

یک عده دنبال مربی ایرانی به جای اسکوچیچ بودند

مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران در کمپین انتخاباتی گفت که اسکوچیچ تجربه‌ای ندارد و به اندازه کافی خوب نیست که تیم را در جام جهانی هدایت کند. البته که این درست نیست. کشمکش بر سر جانشین وجود داشت. برخی به دنبال یک مربی ایرانی بودند ولی روی کی روش توافق کردند، کسی که قبلاً دو بار آنها را در جام جهانی سرمربیگری کرده و هرگز از مرحله گروهی صعود نکرده بود.

برکناری اسکوچیچ شرم آور است

من این را به خبرنگاران ایرانی گفتم که چطور اسکوچیچ به اندازه کافی خوب بود که تیم را به جام جهانی قطر برد اما اکنون این‌طور نیست؟ مربی قبل از او مارک ویلموتس بلژیکی بود که تنها دو امتیاز کسب کرد. اسکوچیچ آنها را نجات داد. گفتم شرم آور است مردی که آنها را به جام جهانی رساند این‌طور حذف شود. تاج در پایان گفت دراگان مربی خوبی است اما به یک مرد با تجربه نیاز دارند...

۴ماه پیش به اسکوچیچ گفتم برکنار می‌شوی/ همه چیز از طارمی شروع شد!
اسکوچیچ و طارمی در اردوی تیم ملی

اتفاقات از بازگشت طارمی شروع شد

رسانه‌ها نوشتند که بازیکنان تیم ملی ایران دو دسته شده‌اند. اسکوچیچ به دلیل اظهارات نامناسب، طارمی را از تیم ملی حذف کرد، اما بعداً او را برگرداند و دوباره بازی کرد… اما شاید این منجر به همه اتفاقات بعدی شد. ایرانی‌ها مثل یک قبیله و طایفه هستند، چند بازیکن دیگر دنبال طارمی رفتند و واقعاً تفرقه ایجاد شد. مربی نباید به کسی اجازه دهد که اقتدار او را زیر پا بگذارد. وقتی آن را از دست بدهد، دیگر تمام شده است.

کاری که با اسکوچیچ شد ناجوانمردانه بود

این یک دنیای معمولی برای اسکوچیچ بود چون آنها می‌بینند که کاری که با او انجام دادند ناعادلانه و ناجوانمردانه بود. بخشی از رسانه‌ها هم که مخالف اخراج بودند، نوشتند کی روش ماهیانه ۵۰ هزار یورو حقوق می‌گیرد. اما برای تاج و کی روش با زمان کم برای آماده سازی خوب تا جام جهانی توجیهی وجود ندارد.

تیم ملی ایران دفاع خوبی ندارد

آمریکایی‌ها خیلی قوی‌تر از قبل هستند و ایران با اینکه مهاجمان خوبی دارد اما دفاع خوبی ندارد. به همین دلیل اسکوچیچ با ترکیب ۵-۴-۱ بازی کرد.

کد خبر 5588315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      90 57
      من هم ایرانی هستم. انشاالله تیم نتیجه نمیگیره و و دست باند تاج رو میشه
      • احسان IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        51 22
        رسانه‌های اونا پس خبر از چیزی ندارن شب‌نشینی با برج‌سازها و نفوذ در انتخاب بازیکنان این مربی رو برکنار کرد
      • خخخخخ IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        25 33
        البته شما یک ایرانی وطن فروش هستی که آرزوی باختن تیم کشورت رو داری.
      • رسول ن IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        18 28
        شما ایرانی نیستین اگه اینطور بود هیچ وقت اینطور نمیگفتین
      • رسول ن IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        12 31
        شما ایرانی نیستین اگه اینطور بود هیچ وقت اینطور نمیگفتین
      • مهرداد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        12 5
        قطعن نتیجه این بی اخلاقی و ناجوانمردی و نمک نشناسیمون رو میگیریم و در جام جهانی مضحکه میشیم.
      • سامانی از. اصفهان IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        3 9
        بخدا ایرانی نیستی ‌‌ ایرانی با غیرت هیچ وقت برای تین ایران این آذزو را نمیکنه
    • Amir IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      34 5
      اتفاقآ منم بهش گفتم ، ولی گوش نداد ...😉
    • سپهر IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      33 62
      هر چی شد الهان وقت اختلاف نیست عابروی ایران در دست همه مسعولین وبازیکنان هستش اتحاد و همدلی می‌تونه تیم رو یکدست کنه ...ما امید به یکدست شدن تیم ملی داریم جدا از ودوری از دو دستگی خواهشند ای همه مشکلات رو به طارمی نسبت ندهید مگه یک بازیکن بیش نیست ....مایه افتخار کشور هست چرا بعضیا میخوان نخبه کوشی
      • امین IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        12 1
        سپهر جان یه کم روی املات کار کن نمیشه نوشته آن رو خوند از بس غلط داری
      • موسی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        30 16
        به شکل عجیبی، دوست دارم ایران به شکل شرم اوری ببازه، اون لعنتی ها اهمیتی به احساسات ملت ایران ندادند، امیدوارم تاوان باندبازی های خودشون بدند....
      • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        3 0
        میدونم دارید از روی دلسوزی میگید اما درباره کانتونا و امه ژاکه یکم مطالعه کنید آخرش فرانسه قهرمان شد چون بحث فرد نیست بحث تیم هستش .... آیا برانکو با اخراج طارمی و رضاییان شکست خورد یا پیروز شد ؟ پس از بازیکن متوسطی مثل طارمی در حد بازیکن های تراز اول دفاع نکنید
    • م. ج FR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      96 69
      انشاالله ایران با تحمل ۳ شکست سنگین و پر گل در جام جهانی، تقاص برخورد ناجوانمردانه با اسکوچیچ را پرداخت خواهد کرد!!!
      • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        15 16
        ایشاله ۳ بازی با برد
      • ایران جانم IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        11 17
        بی غیرت
      • سعید ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        14 16
        خودمم از کی روش خوشم نمیاد،اما موضوع تیم ملیه،نمی تونی حمایت کنی،دهنتو ببند.
      • سعید ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
        12 14
        خودمم از کی روش خوشم نمیاد،اما موضوع تیم ملیه،نمی تونی حمایت کنی،دهنتو ببند.
    • جیمی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      27 16
      انشااله آه اسکوچیچ بازیکنان و مسولین نامرد فدراسین فوتبال رو بگیره
    • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      39 2
      تو ایران از عدالت حرف زدن خنده داره من ۲۵ ساله در یک اداره دولتی کار میکنم هنوز قراردادی هستم‌ بعد یه نفر با پارتی روز اول استخدام رسمی میشه
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      25 18
      طارمی خودش نمیدونه گور خودشو کندی. اشغال. آلت دست تاج شده اشغال ما نمیخواهم تو برای ما گل بیاری اشغال
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      12 16
      من فقط موندم چط.ری یک سری ایرانی در جهت جمایت از یک کروات که تنها یک قرارداد مالی کاری با ایران داشت و هدفش کسب رزومه و پول برای خودش بود بر ضد تیم ملی کشورشون و بازکنانشون جرف میزنند. دوستان این تیم ملی ماست اون مربی خارجی هم تا وقتی خوبه که به درد ما بخوره. تیم ملی با هر شخصی تیم ملیه
      • دانیال IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
        3 1
        عزیزم این وطن فروشها ایرانی نیستن . سایبری های منافقین کثیف هستند. وطن فروش های خاین
    • خخخخخ IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      18 2
      شب‌نشینی‌ها با برج سازان کار دست اسکوچیچ داد. و دعوت کردن از بازیکنان پکیجی کارش رو ساخت
    • پیروزی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 14
      اسکوچیچ اصلا مربی نبود کس دیگه ای مربی گری می‌کرد نمونش بازی که سردار آرامش میکرد
    • امیر ن IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      5 6
      مکه اسکوچیچ شمای که میگید خوب نبوده خب پولشو میگیره وبر حسب عملکردش تو ایران بهترین تیم ها میخوان فدراسیون قدر شو ندونسته شما واسه چی ناراحتین؟؟!!حالا ببینیم یک تیم بزرگ میخواد شمای که میگین خوب بوده اسکو😂
    • ایزدی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      14 6
      طارمی رامهم جلوه ندهید چون مهره دلالها ست،
    • Fashu Poshteh IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      22 2
      همه چیز به نفع اسکوچیچ تمام شد هر چند ناجوانمردانه بود اگر اسکو طارمی و باندش رو اخراج نمی‌کرد یقینا افتضاحی در تورنمنت جهانی پیش می‌آمد و اگر هم حذفشون میکرد در نتیجه تاثیر گذار بود و آماج انتقادات شدید بود ، اما الان با خیال راحت مزدش را گرفت و از منجلاب تیم ملی بیرون آمد ، تاوانش رو تاج میدهد
    • محمدراسخ IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      17 3
      طارمی برای پرسپولیس هم مشگل بوجودآوردخودش اینرابایدبداندکه دیگرازچشم مردم افتاده است وآن جایگاهی که قبلآ درمردم داشت رانداردو خواه ناخواه این فوتبال تمام شدنی است اگرب صحبتهای آقای استیلی گوش میکرد میفهمیدکه درنهایت این مردم هستندکه تصمیم میگیرندوطارمی یک نقطه سیاه درپرونده ورزشی ازخودبجا گذاشت.
    • سعید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 13
      ورزش مساویست با جوانمردی اگربه مرحله بعد هم برویم بی ارزش هست چرا که یک کار غیر اخلاقی با مربی کردیم ما مسلمانیم نباید کار بد انجام بدهیم
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      11 12
      انشاالله تیم نتیجه نگیره. البته به جز جلوی آمریکا چون این به غیرت ایرانی ما بر میگرده. فساد تاج در فدراسیون خیلی آزار دهنده است.
      • دانیال IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
        3 0
        به کوری چشم شما منافقین کثیف بهترین نتیجه هارو میگیریم
    • داش علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 1
      دفاع ایران خیلی ضعیفه حتما ضربه سنگین میخوریم
    • قاسمی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      همه چیز از علی دایی شرو شد. که طارمی رو تحریک کرد .البته یک بار دیگر هم در رته جام جهانی ما چوب حسادت دایی رو خوردیم زمانی که علی کریمی و کریم باقری و ایمان مبعلی رو بخاطر حسادت خط زد و یک باخت حیثیتی مقابل عربستان در آزادی رقم خورد
    • خسرو IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 2
      این جور مسائل تو کشور ما به امری عادی تبدیل شده مردم ما با حافظه ای ماهی گونه وبسان مریدان کش و فشی هر دم به سویی توجه می‌کنند وننگ ناسپاسی را با خود یدک می‌کشند. مافیای فوتبال هم راحت به اهدافش میرسه .بجای واقع بینی با توهم ورویای موفقیت دست به ایجاد تغییرات می زنند
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 8
      انشالله که ایران از هر تیمی ده تا بخوره تا فساد رو بشه کسی که از همه جا انداختن بیرون میارن جای کسی که با غرور بدون استرس تو مرحله اول گروهی رفته بود جام جهانی بعنوان تیم اول رفت
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      6 10
      انشالله که ایران از هر تیمی ده تا بخوره تا فساد رو بشه کسی که از همه جا انداختن بیرون میارن جای کسی که با غرور بدون استرس تو مرحله اول گروهی رفته بود جام جهانی بعنوان تیم اول رفت
      • محمد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
        2 1
        ان شا ا... به کوری وطن فروش هایی مثل تو با عزت و افتخار بازی ها رو میبریم و حسرت باخت ایران رو به گور میبری
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 8
      بااین تیم ملی که داریم ضعیفتر از جام جهانی قبل در مسا بقات ظاهر میشویم
    • کی‌روش بهتره IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      10 11
      آقا اصلا اسکوچیچ در سطح تیم ملی و جام‌جهانی نبود تو باشگاه های ایران به زور مربی گری می کرد انشالله که تیم ملی نتیجه می گیره و همه خوشحال می شیم
    • شروین IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      2 1
      یه مشت کروات که تا تونستن چاپیدن
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 2
      ایشالله طارمی تاوان کاراشو میبینه مردک پشت کوهی حرف زدن درست حسابی هم بلد نیست
    • هیچکس IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 2
      برو عمو فوتبال دهه بوغتون رو خرج کشور خودتون ارزونیتون . یک مشت ویچ و ساندویچ ریخته بودید داخل باشگاه ها
    • حیدری IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 1
      اگر طارمی مقصر باشد ازاه اسکو هم شده پس هیچ پیشرفتی نمی کند وتنها تیم اروپایی که توپ زد پرتو است وخلاص
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      2 1
      این اسکوجیج اگر حتی جام جهانی را هم به ایران می آورد ، باز هم تعدادی از او انتقاد می کردند . عجیب است با تنها کسی که توانسته تیم ملی ایران را بدون اما وواگر و پیش از پایان مسابقات راهی جام جهانی کند ، اینچنین برخورد می شود .
      • محمدجواد RO ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
        0 0
        اولین کسی که ایران رو بعنوان تیم دوم برد به جام‌جهانی برد کی‌روش بود نه اسکاچ😉😄
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      انشاءالله به کمک خدای بزرگ ایران همیشه مخصوصاً در جام جهانی قطر بیشتر از هر وقت بهترین نتيجه رو میگیره
    • فرزاد ایلامی AE ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      روزی میبینم ایران دوبازی نه گل خورده سرفرازی تاج
    • فرزاد ایلامی AE ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      روزی میبینم ایران دوبازی نه گل خورده سرفرازی تاج
    • محمد IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      2 0
      خدا فقط به داد ما بی پولها برسه که یک روز کار نکنیم شب چیزی نداریم هر روز هم بدهکارتر میشیم اونوقت چسبدیم به یک مشت ثروتمند که از فوتبال پول پارو می‌کنند ماهم که میخواییم ی زندگی را اداره کنیم دنبال وام هستیم هیچکسی نیست وام بهمون بده چون نه کارمندیم و نه مامان بابای پولداری داریم ول کنیدین زالوها
    • سیسبان AE ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 1
      جای تاسف است که تیم ملی فوتبال را به باندتاج وکیروش واگذارکردند این تیم میلی وباندی است @
    • علیرضا محمدی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      2 1
      بعنوان یک ایرانی هیچ علاقه‌ایی به این تیم ندارم و امیدوارم به بدترین شکل ممکن از جام جهانی حذف بشه.
    • علی رضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 0
      ههوچیهای قرمز هنوز نفهمیدن اسکو تیم حذف شده برده جام جهانی. یکم ذاات و مرام داشته باشین بد نیست. کیروشتون تیم سوم مالی رو میزد دلار میگرفت. ما به کره شیش تا زدیم حقیر نباشین
    • ازمکافات عمل غافل مشو گندم ازگندم بروید جوزجو IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      ازمکافات عمل غافل مشو گندم ازگندم بروید جوزجو
    • احسان IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 0
      من در تعجبم که این باند مافیایی تاج با اون همه فضاحت چطوری دوباره روی کار آمد.تو ایران ما از دزدان حمایت میشه.انصافا حق اسکوچیچ که ایران رو اینقد راحت و بی دغدغه برد جام جهانی نبود
    • فرزاد IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      آقا طارمی سگه کی و چه ارزشی داره آبروی یک مربی و اعتبار فوتبال و جوانمردی ایرانی را میبرید برای جام جهانی بابا به فرض اینکه یکبار هم بخ مرحله بعد لرید به چه قیمتی آقا در فدراسیون رو تخته کنید و این دارو دسته تاج را بیرون بفرستید آقای تاج چند درصد جانبازی داری مطمئن باشید نصف من درصد ندارید
    • امید2 IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      ان شاءالله هر سه بازی را می بازید. بازی های تان را در جام جهانی روسیه دیدیم. دفاع اتوبوسی مسخره!!! تمام یازده بازیکن در نیمه زمین خودی بودند و جرأت نداشتند یک حمله درست و حسابی بکنند چون می دانستند شش تایی خواهند شد. فقط مانده بود یک تانک روسی قدیمی جلوی دروازه خودی بگذارند تا گل نخورند!!
    • محمودزمانی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      باکی روش توگروه درجام جهانی اخرمیشیم برداشتن اسکوچیچ اشتباه بود
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      آخه این بنده خدا طاقت باخت نداشت گفتن که برانکو رابیارند چون فقط دفاع میکند ووو
    • فوتبالیست قدیمی AM ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      به امید موفقیت ایران در همه رشته های ورزشی. اما اباالفضلی کار خیلییی نامردی بود و لابی گری بیداد میکنه،هم اومدن تاج، هم اخراج اسکوچیچ، وگرنه کیه ندونه مقصر اصلی خسارت ویلموتس ،تاج و دوروبریاش بودن؟