۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان:

ساماندهی ۹۵ درصد معلمان مدارس اصفهان انجام شد

ساماندهی ۹۵ درصد معلمان مدارس اصفهان انجام شد

اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس این استان گفت: ساماندهی ۹۵ درصد معلمان مدارس استان اصفهان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پیش از شروع سال تحصیلی جدید اظهار داشت: چند روزی بیشتر تا پروژه عظیم مهرماه یعنی بازگشایی مدارس باقی نمانده است و حال و هوای ویژه‌ای در شهر و کشور ما رخ خواهد داد که با نشاط و شادی دانش‌آموزان همراه است.

وی افزود: برای اینکه این پروژه انجام می‌شد، باید اقدامات مهمی را به ویژه بعد از ۲ سال تعطیلی به دلیل کرونا انجام می‌دادیم که آماده کردن فضا و تجهیزات و اجرای فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان از آن جمله بود و تاکنون بیش از ۹۵ درصد از دانش‌آموزانمان را ثبت‌نام قطعی کرده‌ایم و پنج درصد از آنان به دلایل مختلف ثبت‌نام نشده‌اند که از خانواده آنها درخواست می شود به فرآیند ثبت‌نام سرعت بخشند و اگر مشکلی در فرآیند ثبت‌نام داشتند، به قسمت ارزیابی عملکرد ادارات و نواحی مربوطه مراجعه کنند تا موانع این موضوع برطرف شود.

دانش‌آموزان تا پایان شهریور امکان ثبت نام دارند

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی فرصت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان وجود دارد، اظهار داشت: دانش‌آموزان تا پایان شهریور فرصت دارند، اما این موضوع را به روزهای پایانی موکول نکنند تا دچار مشکل نشوند؛ البته افرادی که تاکنون ثبت‌نام نشده‌اند احتما یا جزو دسته افرادی هستند که از محلی به محل دیگر جابه‌جا شده‌اند یا اتباع خارجی هستند که انتظار داریم این افراد سریع‌تر فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ممکن است دانش‌آموزان به مدرسه‌ای برای ثبت‌نام مراجعه کنند که ظرفیت آن تکمیل شده باشد که نیاز است به سرعت به نزدیکترین مدرسه با منزل مسکونی مراجعه کنند و اگر در این زمینه نیز خللی وجود داشت به ادارات نواحی و مناطق مراجعه کنند تا مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند و اگر بدانیم حتی یک دانش‌آموز باید ثبت‌نام می‌کرده و این کار را انجام نداده، به دنبال او خواهیم رفت و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

ثبت‌نام کتب درسی از این پس در مدارس انجام می‌شود

ابراهیمی درباره ثبت‌نام کتب درسی نیز بیان داشت: دانش‌آموزانی که اقدام به ثبت‌نام کتب درسی نکرده‌اند، با مراجعه به مدرسه خود، اقدامات لازم را برای ثبت‌نام کتب انجام دهند تا اول مهر با کتاب وارد مدرسه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد از سازماندهی نیروی انسانی ما انجام شده و در برخی نقاط کسری یا جابجایی نیرو داریم و تا پایان شهریورماه سازماندهی به صورت کامل انجام خواهد شد تا در روز اول مهر در همه نقاط استان اصفهان، معلم در کلاس درس حاضر باشد.

وی تصریح کرد: توصیه بنده به خانواده‌ها این است که برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به ویژه در مقطع متوسطه از حمل و نقل عمومی استفاده کنند چرا که هم هزینه کمتری دارد و هم باعث کنترل ترافیک شهر خواهد شد؛ وضعیت افرادی که قرار است از سرویس مدارس استفاده کنند، نیز در این هفته تعیین تکلیف خواهد شد.

ابراهیمی گفت: با شهرداری در حال انعقاد تفاهم‌نامه برای ایجاد اتوبوس دانش‌آموزی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: روزهای اول سال تحصیلی به دلیل شوق و ذوق خانواده‌ها و همچنین به دلیل اینکه ممکن است هنوز سرویس‌های مدارس برنامه منظم خود را تدوین نکرده باشند، شاهد ترافیک در خیابان‌ها باشیم.

کد خبر 5588341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha