از سوی سازمانهای غیردولتی مطرح شد؛

مخالفت با پیشنهادات آمازون برای فرار از جریمه در اروپا

مخالفت با پیشنهادات آمازون برای فرار از جریمه در اروپا

گروهی شامل ۱۱سازمان غیر دولتی به رگولاتورهای اتحادیه اروپا اعلام کرده اند پیشنهاد آمازون برای توقف برخی فرایندهای  فروش و بازاریابی جهت اجتناب از  جریمه های سنگین در این منطقه باید رد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته این گروه دلیل رد پیشنهادات نیز اقدامات مذکور ضعیف و مملو از حفره های قانونی است.

این گروه که شامل «لابی کنترل»، مرکز تحقیقات درباره شرکت های چندملیتی(SOMO)، اتاق کار فدرال اتریس و اتحادیه خدمات عمومی اروپا است دقیقا به مواردی اشاره کرده اند که هفته گذشته گروه حمایت از مصرف کننده اروپا( BEUC) اعلام کرده بود.

در بیانیه گروه آمده است: پیشنهادات ارائه شده ضعیف و مملو از حفره هستند به همین دلیل راه های اجتناب و سواستفاده از قوانین برای آمازون باز مانده است. علاوه بر آن محدودیت های اجرای این تعهدات تا ۵ سال غیرقابل توجیه است.

این گروه غیرانتفاعی از کمیسیون اتحادیه اروپا خواسته تا آمازون را وادار به جداسازی پلتفرم فروش از عملیات خرده فروشی و لجستیکی کند تا به این ترتیب نگرانی ها درباره سلطه و کنترل آن بر سرویس های غیر مرتبط نیز برطرف شود.

طبق بیانیه مذکور همچنین در پیشنهادات ارائه شده از سوی آمازون الزامات سختگیرانه تحمیل شده بر دروازه‌بانان دیجیتالی تحت قوانین مهم فناوری اتحادیه اروپا نادیده گرفته شده است. این الزامات از سال آینده اجرایی می‌شود.

به گفته آگوستین رینا مدیر امور اقتصادی BEUC، آمازون باید دسترسی به داده های فروشندگان را قطع کند و از آنها استفاده نکند.

کمیسیون اتحادیه اروپا به طرف های ثالث مهلت داده بود تا نهم سپتامبر بازخورد از پیشنهادات آمازون را اعلام کنند. این پیشنهادات شامل تعهد به عدم استفاده از داده های فروشندگان برای دستیابی به مزیت رقابت خرده فروشی بود.

کد خبر 5588533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha