۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵

واکنش روسیه به دور جدید تنش های مرزی بین ایروان و باکو

واکنش روسیه به دور جدید تنش های مرزی بین ایروان و باکو

وزارت امور خارجه روسیه از مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست خویشتندار باشند و اختلافات را از طریق مذاکره حل و فصل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از دور جدید تنش‌ها در منطقه قره باغ اعلام کرد: انتظار داریم ارمنستان و آذربایجان به آتش بس اعلام شده بین دو کشور که با میانجیگری روسیه حاصل شده است، پایبند باشند.

روسیه در ادامه این بیانیه از ایروان و باکو خواسته است تا خویشتن دار باشند، تنش‌ها را متوقف کنند، مشکلات موجود بین طرفین را از طریق مذاکره حل و فصل کنند و به آتش بس اعلام شده بر اساس بیانیه‌های سه جانبه رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان در ۹ نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه و ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ کاملاً پایبند باشند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، در خصوص مرزها نیز اختلافات باید در چارچوب کار کمیسیون دوجانبه ترسیم مرزهای ارمنستان و آذربایجان حل شود.

وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه همچنان در تماس مستمر و نزدیک با مقامات باکو و ایروان است، اعلام کرد که وزرای خارجه ارمنستان و روسیه طی دومین تماس تلفنی امروز، درباره تحولات مرزهای ارمنستان و آذربایجان رایزنی خواهند کرد.

بامداد امروز درگیری‌های مرزی بین آذربایجان و ارمنستان شدت گرفت که به گفته نخست وزیر ارمنستان منجر به کشته شدن ۴۹ نظامی این کشور شد و اکنون با میانجیگری روسیه آتش بس شکننده بین طرفین حاکم است.

کد خبر 5589079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha