۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان:

خنجر شبه نظامیان قاتل همچنان درحال ریختن خون است

خنجر شبه نظامیان قاتل همچنان درحال ریختن خون است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد: کسانی که مرتکب کشتار صبرا و شتیلا شدند اسامی و هویتشان مشخص است. آن‌ها محاکمه نشدند و تغییر نکردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تأکید کرد که تنها فرصت برای خروج از بحران اقتصادی و مالی بازپس گیری منابع نفتی و گازی و آغاز استخراج است.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان به موضع گیری درباره تشکیل دولت این کشور هم پرداخت و تأکید کرد: تشکیل دولت، به نفع تمام لبنانی‌ها است، زیرا مقابله با این بحران‌ها بدون تشکیل دولتی با اختیارات کامل ممکن نیست. این امر برای تمام لبنانی‌ها، احزاب و گروه‌ها نفع دارد، به ویژه اینکه لبنان در بدترین مراحل خود است و تحمل بحران‌های جدید را ندارد.

وی گفت: حزب الله در روزهای اخیر برای برداشتن موانع و تسریع تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید دارای اختیارات کامل اقدامات زیادی انجام داده است و ما امیدواریم که قبل از پایان سپتامبر دولت تشکیل شود.

قاووق اعلام کرد: ریخته شدن خون هزاران لبنانی و فلسطینی در کشتار صبرا و شتیلا یک برگه از دفتری قدیمی نیست چرا که خنجر شبه نظامیان قاتل همچنان درحال ریختن خون است و کشتار الطیونه آخرین برگ دفاتر جدید آنان است.

وی افزود: کسانی که مرتکب کشتار صبرا و شتیلا شدند اسامی و هویتشان مشخص است. آن‌ها محاکمه نشدند و تغییر نکردند و همچنان منتظر فرصت هستند تا لبنان را وارد جنگ داخلی جدیدی کنند.

قاووق گفت: اولویت افراد مورد حمایت سفارت‌های آمریکا و عربستان مقابله و کشاندن کشور به آشوب برای تحقق دستاوردهای سیاسی است اما اولویت حزب الله یک اولویت انسانی است. ما برای کاهش رنج و مشکلات لبنانی‌ها و تامین دارو و برق و حل مشکل حقوق کارکنان و تامین بودجه دانشجویان به منظور تامین آینده دهها هزار دانشجو تلاش می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تصریح کرد: مقاومت امروز مایه مباهات عرب‌ و مجد لبنان و دژ مستحکم منابع و حقوق لبنان است و این استراتژی موفقی برای بازپس گیری منابع نفتی و گازی لبنان به رغم حیله‌های دشمن و حمایت آمریکا از آن است.

قاووق در پایان گفت: مقاومت تصویری از کرامت، حاکمیت و آزادی برای لبنان ارائه می دهد و طرف دیگر تصویری از فتنه و کینه توزی و کشتار می دهد.

کد خبر 5592515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha