۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴

در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل؛

گوترش: زمستانی مملو از نارضایتی جهانی ناشی از نابرابری در پیش است

گوترش: زمستانی مملو از نارضایتی جهانی ناشی از نابرابری در پیش است

دبیرکل سازمان ملل امروز در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی این سازمان گفت: زمستانی مملو از نارضایتی جهانی ناشی از نابرابری در پیش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز سه شنبه در سخنان خود در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: مسأله تأمین مواد عذایی در جهان باید در اولویت قرار گیرد. از همه کشورهای می خواهم تا به توافق آب و هوائی پاریس متعهد باشند. تغییرات آب و هوائی به شدت در جهان در حال رخ دادن است و من اخیرا یکی از آن ها را در پاکستان (وقوع سیلاب) شاهد بودم. انتشار گازهای گلخانه ای باید تا سال ۲۰۳۰؛ ۴۵ درصد کاهش یابد. کشورهای آلاینده باید هزینه اقدامات خود را بپردازند و شرکت های آلوده کننده باید مالیات بدهند. باید به کشورهای در حال توسعه کمک کرد تا با شوک های تغییرات آب و هوایی سازگار شوند.

دبیرکل سازمان ملل در این خصوص گفت: باید با سریع ترین اشکال به بحران هایی که با جنگ در اوکراین ایجاد شده است، پرداخت و به بحث و های بیهوده پایان دهیم. تعدا زیادی از مردم از غذا و زندگی بی بهره هستند و با فقر و مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می کنند. از کشورهای عضو گروه ۲۰ می خواهم تا به این روند کمک رسانی کمک کنند. کشورهای در حال توسعه با مشکلات زیادی برای کمم به مردم خود مواجه هستند؛ به ویژه در خصوص بازپرداخت بدهی های خود.

«آنتونیو گوترش» گفت: دنیای ما دچار دردسر بزرگی شده و تقسیمات در حال عمیق تر شدن هستند. عرضه مواد غذایی در صورتی که بازار کود تثبیت نشده باشد، سال آینده مشکل ساز خواهد بود. زمستانی مملو از نارضایتی جهانی بر سر بحران هزینه های زندگی، فروپاشی اعتماد و نابرابری رو به رشد در پیش است. کمبود کود به سرعت به کمبود مواد غذایی جهانی تبدیل خواهد شد اگر اقداماتی در حال حاضر انجام نشود.

وی ادامه داد: جامعه بین المللی آماده یا حاضر نیست با چالش های بزرگ چشمگیر زمان ما روبرو شود. تقسیمات ژئوپلیتیک کار شورای امنیت و حقوق بین الملل را تضعیف می کند.آخرین گزارش های مربوط به محل های دفن (اجساد) در ایزیوم اوکراین بسیار ناراحت کننده است! ... اقتصاد افغانستان در ویرانه ها قرار داشته و بیش از نیمی از جمعیت این کشور با سطوح شدید گرسنگی مواجه است.

این مقام سازمان ملل بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی و تداوم انفعال اتحادیه اروپا در قبال تعهد برجامی خود گفت: رسیدن به توافق هسته ای با ایران هنوز راه درازی در پیش دارد. کنفرانس بازبینی پیمان عدم اشاعه هسته ای نتوانست به اجماع دست یابد.

کد خبر 5594204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha