۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷

لوکاشنکو اعلام کرد؛

تشکیل نیروی مشترک منطقه ای روسیه و بلاروس/ هشدار به «زلنسکی»

تشکیل نیروی مشترک منطقه ای روسیه و بلاروس/ هشدار به «زلنسکی»

رئیس جمهور بلاروس ضمن اعلام تشکیل نیروی مشترک منطقه ای با روسیه، از احتمال حمله اوکراین به خاک کشورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی او بر سر تشکیل و استقرار یک گروه مشترک منطقه‌ای به توافق رسیدند.

لوکاشنکو ضمن اعلام این خبر افزود: دیروز یکشنبه از طریق کانال‌های غیر رسمی هشدارهایی را درباره حمله به بلاروس از خاک اوکراین دریافت کردیم و گفته شد که این حمله به منزله «پل کریمه -۲» خواهد بود. پاسخ من به این هشدار ساده بود: به رئیس جمهور اوکراین و دیوانه‌هایی غیر از او بگویید که اگر با دستان کثیف خود به یک وجب از خاک ما تعرض کنند، حادثه پل کریمه در مقابل آن ناچیز خواهد بود.

رئیس جمهور بلاروس تصریح کرد: اقدام اوکراین مبنی بر گشودن جبهه علیه بلاروس، به لحاظ نظامی دیوانگی محسوب خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که لوکاشنکو دستور میزبانی نیروهای روس در بلاروس را صادر کرده و گفته تعداد آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ نفر خواهد بود.

بلاروس پیش‌تر هم اعلام کرده بود که اوکراین در حال طراحی حمله علیه این کشور است. وزارت امور خارجه اوکراین ضمن رد ادعای بلاروس، مدعی شده بود که این ترفند مسکو برای ایجاد تنش است.

کد خبر 5606099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      زلنسکی اینقدر ناتو ناتو نگو بخاطر این حرف پوچ کشور ت را ویران کردی مردمت را گوشت دم توپ کردی، الانم تمام ناتو کنارت اس کلی زور اروپا وکمک آمریکا همین قدر اس زور شما با روسیه بسیار تفاوت دارد دیر یا زود اوکراین تحویل روسیه می شود،