۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰

بلاروس: سربازان روسِ گروه نظامی مشترک، وارد کشور شدند

بلاروس: سربازان روسِ گروه نظامی مشترک، وارد کشور شدند

وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد که اولین گروه از سربازان روس گروه نظامی مشترک منطقه‌ وارد این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع بلاروس امروز شنبه با صدور بیانیه ای از تشکیل گروه نظامی مشترک با روسیه و ورود اولین گروه از کاروان نظامیان روسی به بلاروس خبر داد و اعلام کرد: با نان و نمک و به گرمی از سربازان استقبال شد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس ۱۰ سپتامبر اعلام کرد که با روسیه بر سر ایجاد یک یگان نظامی مشترک منطقه ای به توافق رسیده است.

وی همچنین روز گذشته گفت که کشورش به وضعیت «تهدید تروریستی بزرگ» تبدیل شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی او ۱۸ مهر ماه بر سر تشکیل و استقرار یک گروه مشترک منطقه‌ ای به توافق رسیدند.

لوکاشنکو ضمن اعلام این خبر گفت: از طریق کانال های غیررسمی هشدارهایی را درباره حمله به بلاروس از خاک اوکراین دریافت کردیم و گفته شد که این حمله به منزله «پل کریمه -۲» خواهد بود. پاسخ من به این هشدار ساده بود: به رئیس جمهور اوکراین و دیوانه‌ هایی مثل او بگویید که اگر با دستان کثیف خود به یک وجب از خاک ما تعرض کنند، حادثه پل کریمه در مقابل آن ناچیز خواهد بود. قدام اوکراین مبنی بر گشودن جبهه علیه بلاروس، به لحاظ نظامی دیوانگی محسوب خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که لوکاشنکو دستور میزبانی نیروهای روس در بلاروس را صادر کرد و گفته تعداد آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ نفر خواهد بود.

بلاروس پیش‌تر هم اعلام کرده بود که اوکراین در حال طراحی حمله علیه این کشور است.

کد خبر 5609491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha