۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴

اوکراین از گروه هفت درخواست سیستم‌های دفاع هوایی می کند

اوکراین از گروه هفت درخواست سیستم‌های دفاع هوایی می کند

مسکو در پاسخ به انفجار پل ارتباطی روسیه به شبه جزیره کریمه، اوکراین را با موشک های کروز هدف قرار داد. در پی این حمله، اوکراین از کشورهای گروه هفت تقاضای سیستم‌های دفاع هوایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوکراینی‌ها روز سه شنبه با یک حمله هوایی از طرف روسیه روبرو شدند و بخش‌هایی از این کشور بدون برق ماند. در پی این حمله، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از کشورهای گروه هفت درخواست تجهیزات نظامی برای مقابله با حملات هوایی کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که دستور این حملات را در انتقام انفجار پل ارتباطی شبه جزیره کریمه به روسیه صادر کرده است.

رهبران گروه هفت اواخر امروز (۱۱ اکتبر) درباره اوکراین گفتگو خواهند کرد. طی این جلسه، درخواست کی‌یف برای دریافت سیستم‌های دفاع هوایی بررسی می‌شود. روسیه می‌گوید که اگر غرب در جنگ کمک‌های بیشتری به اوکراین ارسال کند، باید منتظر پاسخ روسیه باشد.

کاترین کالونا، وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه به رادیو «فرانس اینتر» گفت که سران کشورهای گروه هفت احتمالاً امروز به بلاروس هشدار خواهند داد. بلاروس اجازه داده است که از خاک این کشور به عنوان محل استقرار نیروهای روسیه در طول جنگ استفاده شود، اما تاکنون از اعزام نیرو برای جنگ خودداری کرده است.

کد خبر 5607002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha