اردن توقف عملیات نظامی علیه فلسطینی ها را خواستار شد

اردن توقف عملیات نظامی علیه فلسطینی ها را خواستار شد

وزارت امور خارجه اردن با صدور بیانیه ای توقف عملیات نظامی و تشدید تنش ها از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، اردن توقف تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را که بامداد سه شنبه به شهادت ۶ فلسطینی منجر گردید، خواستار شد و از جامعه بین الملل خواست از ملت فلسطین حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای یورش بامداد سه شنبه نظامیان صهیونیست به نابلس و رام الله را محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی محکوم شده و هشداری نسبت به موج جدیدی از خشونت‌ها که همه بهای آن را خواهند پرداخت، قلمداد شده است.

وزارت خارجه اردن در عین حال بر دخالت فوری جامعه بین الملل برای حمایت از ملت فلسطین و تلاش حقیقی برای تحقق صلح عادلانه تاکید کرد.

در این بیانیه از رژیم صهیونیستی خواسته شده تمام عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها را متوقف نماید.

این بیانیه می‌افزاید که اقدامات رژیم صهیونیستی موجب تشدید تنش‌ها است و مسئولیت آن برعهده این رژیم قرار دارد.

وزارت خارجه اردن همچنین این اقدامات رژیم صهیونیستی را موجب تهدید امنیت و ثبات و از بین برنده روند مسالمت آمیز و امیدهای باقیمانده برای تحقق صلح عادلانه برشمرد.

لازم به ذکر است که در جریان یورش بامداد سه شنبه نظامیان صهیونیست به کرانه باختری ۶ فلسطینی به شهادت رسیدند که پنج نفر از آنها از اهالی نابلس بودند. در بین این شهدا مشعل البغدادی یکی از فرماندهان گروه مقاومتی عرین الاسود (بیشه شیرها) بوده است. همچنین علاوه بر وی «حمدی شرف»، «حمدی قیم»، «ودیع الحوح» و «علی عنتر» نیز در نابلس به شهادت رسیدند.

همچنین «قصی التمیمی» در روستای صالح نبی (ع) به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

کد خبر 5617184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha