۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۵۳

مسئول روابط بین‌الملل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای:

جام قهرمانی بازی رایانه‌ای در ۶ استان کشور برگزار می‌شود

جام قهرمانی بازی رایانه‌ای در ۶ استان کشور برگزار می‌شود

اردبیل- مسئول روابط بین‌المللی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جام قهرمانی بازی رایانه‌ای در ۶ استان کشور به مدت سه روز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد مقدم عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون گیمر در کشور داریم که هر هفته بیش از ۹۰ دقیقه از وقت خود را صرف بازیهای رایانه‌ای می‌کنند.

مسئول روابط بین المللی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر گیمر در دنیا فعال هستند، گفت: امروز دیگر بازی‌های رایانه ای صرفا به عنوان یک تفریح نیست بلکه یک رسانه مهم  و اثر گذار است که استکبار به صورت جدی از این ابزار برای تحقق اهداف هژمونیک و سیاسی خود در کشورهای هدف استفاده می‌کند که این موضوع تاکیدی است بر لزوم حضور موثر دستگاه های فرهنگی کشور در حوزه بازی های رایانه ای.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای گوی سبقت را از حوزه‌هایی مانند سینما و مطبوعات ربوده است، گفت: مخاطبان سینما بین ۱۳ تا ۱۷ میلیون نفر است و این افراد سالانه سه بار در سینماها حضور یافته و فیلم سینمایی می بینند این در حالی است که ۴۰ میلیون نفر هر هفته ۹۰ دقیقه از وقت خود را صرف بازی رایانه ای می‌کنند ،لذا توجه هرچه بیشتر به این رسانه و بهره برداری حداکثری از آن در زمینه های فرهنگی و آموزشی باید در دستور کار متولیان فرهنگی قرار گیرد. 

مقدم با اشاره به روند ایجاد بنیاد ملی بازی‌های یارانه ای گفت: بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در سال ۱۳۸۷ طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد که در قالب چهار معاونت حمایت، آموزش، هدایت فرهنگی و پژوهش برنامه ها و اهداف خود را پیگیری می‌کند.

وی حمایت از بازی سازان یارانه ای را یکی از اهداف این بنیاد ذکر کرد و گفت: در این راستا معاونت حمایت بنیاد با حمایت‌های مالی و ارائه مشوق‌های تبلیغاتی از بازی سازان بازیهایی رایانه ای حمایت می‌کند علاوه بر این بنیاد ملی بازی های رایانه ای سالهاست که با تاسیس انستیتوی ملی بازی سازی شرایط آموزش حرفه ای بازی سازی را برای هرجویان در رده های سنی مختلف فراهم آورده است و تا ورود آنها به بازار کار از آنها حمایت میشود.‌ وی با اشاره به بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری صنعت بازی های رایانه ای در دنیا یکی از اهداف اصلی بنیاد اصلی بازی های رایانه ای را ایجاد بستر های آموزشی لازم در جهت اشتغال جوانان در حوزه ساخت بازی های رایانه ای دانست. 

مقدم  با بیان اینکه امروز نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای بنیاد با نام تجاری ( اسرا ) یکی از ۷ نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای در جهان، و تنها نظام رده بندی سنی بازی های راسانه ای در میان کشورهای اسلامی است.

مسئول روابط بین الملل بنیاد ملی بازی‌های یارانه ای خاطرنشان کرد: نظام رده بندی سنی بازی های های راسانه‌ای (اسرا) با بهره مندی از دانش بیش از ۲۵ نفر از اساتید برجسته دانشگاهی ایران، در حوزه های روان شناسی، جامعه شناسی و علوم اسلامی، سندی بسیار علمی و دقیق که بالغ بر ۷۰۰ صفحه می‌باشد را در خصوص چگونگی رده بندی سنی بازی‌های رایانه ای تدوین نموده است که تا کنون بر طبق آن بیش از ۴۰ هزار بازی رایانه ای را با تمرکز بر فاکتورهایی نظیر میزان ترس، خشونت در بازی، میزان القاء یاس و نا امیدی، دخانیات و مواد مخدر، محرک‌های جنسی و نقض هنجارهای اجتماعی و ایرانی اسلامی، در کشور رده بندی سنی نموده است. این بازی ها در ۵ رده سنی مثبت ۳، مثبت ۷، مثبت ۱۲، مثبت ۱۵ و مثبت ۱۸ سال رده بندی سنی می‌شوند.

 مقدم در بخش  دیگر از سخنانش از برنامه ریزی برای برگزاری بازی جام قهرمانان بازی‌های رایانه ای در شش استان خبر داد و گفت:  این مسابقات در ۶ استان تهران، اردبیل،  خوزستان، مازندران،  قزوین و خراسان رضوی از ۱۹ تا ۲۵ آبان  ماه جاری برگزار خواهد شد..

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد نشاط اجتماعی بین کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: در این مسابقات مسابقه فیفا ۲۰۲۲ که از پرمخاطب‌ترین بازی‌های رایانه ای است بین شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

مسئول روابط بین الملل بنیاد ملی بازیهای رایانه ای گفت: این رویداد ورزشی  سه روزه خواهد بود و مراسم اختتامیه آن در استان اردبیل در مجموعه فدک برگزار خواهد شد و در این مسابقات از ظرفیت‌های پارگ علم و فناوری هم استفاده خواهیم کرد.

 مقدم گفت: این بازی‌ها به شکل افلاین در گیم نتها برگزار خواهد شد و مخاطبین بعد از ثبت نام در سایت به صورت هوشمند از زمان و مکان مسابقه  مطلع خواهند شد در نهایت سه نفر برگزیده در مسابقات کشوری حضور خواهند یافت.

کد خبر 5620714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha