۹ آبان ۱۴۰۱، ۹:۲۹

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اعلام کرد؛

پیش بینی برداشت ۷۴ هزار تن سیب زمینی در بخش «رخ» تربت حیدریه

پیش بینی برداشت ۷۴ هزار تن سیب زمینی در بخش «رخ» تربت حیدریه

تربت حیدریه ـ مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه سطح زیر کشت سیب زمینی در بخش رخ را هزار و ۶۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۷۴ هزار تن سیب زمینی برداشت شود.

حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سطح زیر کشت سیب زمینی در بخش رخ تربت حیدریه هزار و ۶۵۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۷۴ هزار تن سیب زمینی برداشت شود که رقم بسیار خوبی است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه بیان کرد: تربت حیدریه با سطح زیر کشت هزار و۶۵۰ هکتار سیب زمینی به عنوان قطب تولید این محصول کشاورزی در خراسان رضوی و کشور به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: کشت سیب‌زمینی در این منطقه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و ارقام کشت شده سیب‌زمینی در بخش رخ شامل اگریا، سانته، بانبا، فونتانه، پیکاسو، لیدی رزتا، جلی، کارسو، آریندا، کلومبا، ساگیتا، پانامرا، کارلیا، دوناتا و ادونی است.

محمدی تصریح کرد: هر سه تن بذرسیب زمینی در هر هکتار ۴۴ تن در هر هکتار سیب زمینی برداشت می‌شود که استفاده از ارقام اصلاح شده و کودهای دامی، شیمیایی و ریزمغذی، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها، کنترل علف‌های هرز، رعایت عملیات به زراعی از جمله اجرای ۹۵ درصدی آبیاری تحت فشار و نیز تغذیه تکمیلی باعث شد مزارع این منطقه از نظر کمیت و کیفیت تولید در وضعیت بسیار مناسبی باشند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه تاکید کرد: سیب زمینی تولید شده در بخش رخ به کارخانه‌های صنایع غذایی و به عنوان بذر به کل استان ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: راندمان مناسب این محصول در سال گذشته و قیمت قابل قبول آن در بازار روز از جمله مهمترین عوامل تشویق کشاورزان به افزایش کشت سیب زمینی در منطقه رخ است.

محمدی افزود: با توجه به رعایت عملیات به زراعی از جمله اجرای ۹۵ درصدی آبیاری تحت فشار تیپ، استفاده از بذور سالم و استاندارد، تغذیه متعادل کودهای ماکرو، کود آبیاری و تغذیه تکمیلی و کنترل تلفیقی آفات و امراض مزارع این منطقه از نظر کمیت و کیفیت تولید بسیار مطلوب هستند.

کد خبر 5620922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha