۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل خبر داد؛

درآمد ۳۷ میلیارد تومانی اردبیل از مولدسازی

درآمد ۳۷ میلیارد تومانی اردبیل از مولدسازی

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در هفت ماه امسال از محل فروش اموال دولتی و مولدسازی ۳۷ میلیارد تومان درآمد نصیب استان اردبیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد عصر پنجشنبه در جلسه ستاد درآمد استان اردبیل که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان از محل فروش اموال و مولدسازی نصیب استان شد و امسال در هفت ماهه این رقم به کمتر از ۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی تعهدات استان را ۶۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرار است از محل مولدسازی و فروش اموال ۶۲۵ میلیارد تومان منابع نصیب استان شود که تاکنون از این رقم تنها ۳۷ میلیارد تومان محقق شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه در هفت ماهه امسال از محل درآمدهای عمومی و مالیاتی ۱۰۱ درصد وصولی داشتیم، افزود: ۹۲.۵ درصد منابع درآمدی استان مالیات و ۷.۵ درصد مربوط به سایر منابع درآمدی عمومی است.

نژادمحمد با بیان اینکه بیش از مبلغ تعیین شده منابع درآمدی مالیاتی وصول شده است، خاطرنشان کرد: در بخش درآمدهای عمومی در هفت ماهه امسال بخش عظیمی تحقق نیافته که باید دستگاه‌های مرتبط نظیر نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، ثبت و اسناد، جهاد کشاورزی، استاندارد و… به تعهدات خود عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به دلایل مختلف برخی دستگاه‌های اجرایی در وصول درآمدها با مشکلاتی روبه‌رو بودند که امیدواریم در پنج ماهه سال‌جاری منابع تعهد شده عینیت پیدا کند.

نژادمحمد بیان کرد: از محل مازاد درآمد استان بخش عظیمی به خود استان برگشت خورده و دستگاه‌ها می‌توانند به عنوان پاداش پایان خدمت و سایر حوزه‌ها از این محل استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در هفت ماهه امسال تنها هشت درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافته و ما در بخش مولدسازی بدون دخل و تصرف دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران را مکلف کردیم تا با شناسایی دارایی دستگاه‌ها به ویژه ساختمان‌های مازاد نسبت به فروش اقدامات خود را انجام دهند.

نژادمحمد تصریح کرد: در حوزه مولدسازی تعهد امسال ما ۶۲۵ میلیارد تومان است ولی در هفت ماهه امسال تنها ۳۷ میلیارد تومان این منابع تحقق یافته است.

وی گفت: در این جلسه عملکرد دستگاه‌های مختلف و علل ناکامی در دستیابی به منابع درآمدی تعهد شده مورد بررسی قرار گرفت که برخی از این مشکلات مربوط به بخشنامه‌ها، قوانین و مقررات وزارتی است که از طریق دستگاه‌های اجرایی به صورت ملی پیگیری‌ها انجام خواهد شد.

نژادمحمد افزود: ما پیشنهادات خود را برای لایحه بودجه ۱۴۰۲ با هدف شفاف‌سازی و عینی کردن این منابع درآمدی اعلام کردیم و امیدواریم در بررسی لایحه بودجه در مجلس مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در جذب سرمایه‌گذاران داخلی، خارجی و همچنین مولدسازی و شناسایی منابع درآمدی جدید باید تمرکز خود را انجام دهند چرا که بیشتر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در این زمینه عملکرد و برنامه‌های استان‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: در بخش مالیاتی عملکرد استان مناسب است اما انتظار می‌رود پایه‌های مالیاتی و منابع جدید در این حوزه مورد توجه قرار گرفته و اهداف تعیین شده عینیت پیدا کند.

کد خبر 5623786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha