۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴

با حضور وزیر علوم؛

باشگاه طلایه داران علم دانشگاه تهران افتتاح شد

باشگاه طلایه داران علم دانشگاه تهران افتتاح شد

باشگاه طلایه داران علم دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم افتتاح شد این باشگاه متشکل از ۱۰۰ استاد برتر در زمینه تولید مقالات و مستندات علمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاح باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران امروز دوشنبه ۱۶ آبان ماه در پردیس شمالی دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران، هیات رئیسه و جمعی از اساتید این دانشگاه برگزار شد.

محمدرضا گنجعلی رئیس باشگاه طلایه داران علم دانشگاه تهران ضمن اشاره به اینکه تا سال ۲۰۱۵ دانشگاه تهران به صورت مطلق دانشگاه برتر کشور بود و حالا رتبه دوم را بعد از دانشگاه علوم‌ پزشکی داریم، اظهار کرد: به هر دلیلی جایگاه ما تغییر کرده و در همین راستا تصمیم بر آن شد باشگاه طلایه‌داران علم را تاسیس کنیم تا به جایگاه اول برگردیم.

رئیس باشگاه طلایه داران علم افزود: هدف از راه اندازی این باشگاه این است که ۶۰۰ مقاله ای که در سال از دانشگاه علوم‌ پزشکی عقب هستیم را جبران کنیم. قرار است شورای سیاستگذاری داشته باشیم و نمایندگانی از همه دانشکده ها در آن عضویت خواهند داشت.

وی ضمن بیان این مطلب که در سال ۲۰۰۵ ما دانشگاه با رتبه بین المللی نداشتیم، خاطرنشان کرد: از سال ۲۰۰۳ بحث رنکینگ دانشگاه‌ها شروع شد و ما ظرف سه سال و نیم در حوزه مهندسی دانشگاه تهران جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا و یک درصد برتر دنیا شد و پس از آن در حوزه شیمی به جایگاه خوبی رسیدیم.

گنجعلی با اشاره به اینکه برای اهداف باشگاه طلایه‌داران علم هزار میلیارد تومان اعتبار اولیه گرفتیم که تبدیل به سه هزار میلیارد تومان شد، گفت: با توجه به تاکیدات رئیس دانشگاه تهران قرار است یک انتشارات بین المللی خارج از ایران تاسیس کنیم که مذاکرات اولیه صورت گرفته است.

به گزارش مهر، باشگاه طلایه‌داران علم، متشکل از ۱۰۰ استاد برتر دانشگاه تهران است که در زمینه تولید مقالات و مستندات علمی در سطح بین‌المللی و تاثیرگذاری در ارتقای جایگاه دانشگاه تهران در رتبه‌بندی‌ها بیشترین تاثیر را داشته‌اند.

کد خبر 5626872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      مطمنید سه هزار میلیارد تومن هست؟