۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۹:۵۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

کرمانشاه خواستار تاسیس اداره‌کل راه‌آهن/ پیشرفت ۳۶ درصدی راه‌آهن

کرمانشاه خواستار تاسیس اداره‌کل راه‌آهن/ پیشرفت ۳۶ درصدی راه‌آهن

کرمانشاه- معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه خواستار تاسیس اداره‌کل راه‌آهن برای پیشرفت بهتر راه‌آهن کرمانشاه به خسروی است.

منوچهر فخری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن غرب کشور از کرمانشاه به مرز خسروی اظهار کرد: موضوع راه‌آهن کرمانشاه به مرز از پروژه‌های مهم و تأثیرگذار استان است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتخاب استاندار جدید کرمانشاه به صورت ویژه پیگیری شده است.

وی افزود: در سال ۹۶ خط راه‌آهن ملایر به کرمانشاه تکمیل شده است اما ادامه مسیر تا مرز خسروی از سال ۹۹ به دلیل کمبود اعتبارات تعطیل شده بود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در سال جاری، تصریح کرد: در سفر هیأت دولت به استان ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن کرمانشاه اختصاص یافت که ۱۰۰ میلیارد آن به رفع نواقص خط ریلی ملایر به کرمانشاه اختصاص داده شده است.

فخری بیان کرد: هم اکنون خط ریلی ملایر و کرمانشاه دارای نواقصی است که سبب شده سرعت قطار بین ۶۰ الی ۷۰ کیلومتر باشد اما با اعتبار مصوب شده طی یک ماه آینده سرعت قطار به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید و قادر خواهیم بود از قطارهای به روزتری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای ادامه خط ریلی کرمانشاه تا اسلام آبادغرب، گفت: پیمانکار پروژه عملیات تجهیز کارگاه را آغاز کرده و در ۳ قسمت ۲۰ کیلومتری کار را انجام خواهد داد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: راه‌آهن کرمانشاه به خسروی در مجموع ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۵۵ درصد عملیات زیرسازی و هفت درصد احداث ایستگاه‌ها انجام گرفته است.

فخری با بیان اینکه راه‌آهن کرمانشاه زیر نظر استان مرکزی قرار دارد، عنوان کرد: استان کرمانشاه خواستار تأسیس اداره‌کل راه‌آهن در استان است و از نیروهای غیربومی نیز استفاده می‌شود زیرا تا زمانی که این مهم تحقق نیابد بسیاری از مشکلات این حوزه حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: طی ماه اخیر استاندار کرمانشاه جلساتی با مدیرعامل راه‌آهن کشور برای تأسیس اداره‌کل راه‌آهن در استان کرمانشاه برگزار کرد که با موافقت مدیرعامل راه‌آهن رو به رو شد و همچنین با مراجعه به سازمان استخدامی نسبت به ایجاد کدهای استخدامی برای اداره‌کل راه‌آهن کرمانشاه اقدام شد که گام مهمی در راستای پیشرفت راه‌آهن کرمانشاه است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: قطعاً با استقرار نیروهای بومی و انتخاب مدیری از استان کرمانشاه نتایج مطلوبی برای راه‌آهن کرمانشاه به خسروی رقم خواهد خورد زیرا مرز خسروی و ظرفیت تجاری این مرز سبب توسعه استان خواهد شد.

کد خبر 5629414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • پیام. IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      9 0
      درود. کاملا با اظهار نظر اخیر موافقم. ما کرمانشاهی ها تجربه تلخ استفاده از مدیران غیربومی را خصوصا ازهمسایگان دو استان جنوبیمان برای چندین سال داشتیم و نتیجه اش متاسفانه مطلوب نبود. ایشالا با کمک استاندار و شهردار محترم هر چه سریعتر نسبت به تعویض آنها با مدیران بومی اقدام شود.
    • حمید رضا IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 0
      ممنون از جناب فخری اداره کل راه آهن کرمانشاه باید مستقل باشه متاسفانه درسفری که اخیرا از ایستگاه ملایر به مشهد مقدس مشرف شدم برخورد خدمه قطار با ما و دوستان ایلامی ما بسیار تبعیض آمیز بود ما باید مستقل باشیم