۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۱۳

معاون روابط کار مدیرکل تعاون البرز:

دوره‌های آموزشی سازش درون کارگاهی در البرز برگزار شد

دوره‌های آموزشی سازش درون کارگاهی در البرز برگزار شد

کرج- معاون روابط کار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از اجرای دوره‌های آموزشی سازش درون کارگاهی ویژه رؤسای ادارات، اعضای شورای اسلامی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان خبر داد.

عطاالله شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از اجرای دوره‌های آموزشی سازش درون کارگاهی ویژه رؤسای ادارات، اعضای شورای اسلامی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان و همچنین کارشناسان روابط کار سطح استان خبر داد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۵۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران به منظور حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی، دستورالعمل سازش درون کارگاهی از سطح وزارت ابلاغ و به منظور نحوه اجرای این آئین نامه دوره‌های آموزشی در استان البرز مرتبط برگزار شد.

معاون روابط کار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: این دستورالعمل به ۱۴ ماده اشاره دارد که این اداره کل در گام نخست و به منظور اجرای درست آن، دوره آموزشی جهت رؤسای محترم ادارات تابعه استان نموده و در این جلسات به تشریح کامل موضوع پرداخته شد و در مرحله بعدی نیز کلاس‌های آموزشی برای اعضای شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگران جهت استقرار در واحدهای تولیدی در هفته گذشته برگزار شد.

وی افزود: مرحله سوم هم جلسات آموزشی در روز پنجشنبه نوزدهم آبان ماه برای تمامی کارشناسان روابط کار در سطح استان برگزار و مقرر شد مکاتبات لازم از طریق ادارات شهرستان‌های تابعه جهت ابلاغ آئین‌نامه موصوف به تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی انجام پذیرد.

شیروانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای درست آئین نامه سازش درون کارگاهی در جهت کاهش ورودی‌های پرونده‌های مربوط به اختلافات کارگری و کارفرمایی یا کارآموز در سطح مجموعه تولیدی و صنعتی با مشارکت تشکل‌های کارگری با همکاری اعضای شورای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی کارگران، نمایندگان کارگران باشیم و از همه کارفرمایان عزیز استان البرز هم تقاضا می‌کنم تا با مطالعه دقیق دستورالعمل فوق و فعال کردن جلسات سازش درون کارگاهی نسبت به اصلاح و تنظیم روابط بین کارگری و کارفرمایی کمک کنند.

کد خبر 5629835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha