۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲

استاندار لرستان مطرح کرد؛

ساخت سد «معشوره» به پیمانکار واگذار شد/ تامین اعتبار ۳ سد

ساخت سد «معشوره» به پیمانکار واگذار شد/ تامین اعتبار ۳ سد

خرم‌آباد- استاندار لرستان با بیان اینکه ساخت سد «معشوره» به پیمانکار واگذار شده است، از تامین اعتبار سدهای «مخمل‌کوه»، «ماربره» و «آبسرده» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با وزیر نیرو گفت: بخشی از مطالبات مهم مردم استان در حوزه وزارت نیرو و به ویژه در ساخت سدها خلاصه می‌شود که دیدار با وزیر نیرو در همین راستا صورت گرفت.

وی اظهار داشت: کاهش شدید نزولات جوی طی سال‌های اخیر و تأثیر آن بر تأمین آب مورد نیاز استان در بخش‌های شرب، کشاورزی، صنعت و سایر مصارف، اهمیت ساماندهی پروژه‌های لرستان را در بخش ذخیره آب دوچندان می‌کند که این موضوع در جلسه با وزیر نیرو مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار لرستان ادامه داد: تغییر الگوی مصرف آب در بخش‌های مختلف با توجه به کم آبی بی سابقه امری بدیهی است و تکمیل سدهای استان در همین رابطه در دستور کار قرار دارد.

زیویار با تاکید بر لزوم تسریع در روند ساخت پروژه‌های حوزه وزارت نیرو در استان افزود: سد «معشوره» از پروژه‌های مهمی است که در صورت بهره برداری بخش عمده‌ای از جمعیت لرستان از آن منتفع خواهند شد که عملیات ساخت آن در سال‌های گذشته به کندی انجام می‌شد و گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه به وزیر نیرو ارائه شد.

وی بیان داشت: با همکاری وزارت نیرو مراحل ساخت سد «معشوره» به پیمانکار «سپاسد» واگذار شده که انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال «فرازبند» سد به اتمام برسد.

استاندار لرستان یادآور شد: در این جلسه موضوع تأمین آب شرب شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد و دورود نیز مورد بررسی قرار گرفت که با تاکید وزیر نیرو، تأمین اعتبار سد «مخمل‌کوه» خرم‌آباد، سد «ماربره» دورود و سد «آبسرده» نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام همکاری وزارت نیرو در راستای تأمین اعتبار پروژه‌های مذکور، امیدواریم تسریع در روند ساخت این سدها را شاهد باشیم.

استاندار لرستان یادآور شد: در خصوص تأمین آب بخش‌های مختلف شهرستان پلدختر نیز فاز نخست سد «چولهول» در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد ایستگاه‌های پمپاژ آب این شهرستان تکمیل شوند.

زیویار همچنین گفت: سد شهید «بروجردی»، سد «دهجانی» الیگودرز، سد «کاکاشرف» خرم آباد، سد «داربلوط» بخش بیرانوند و سایر پروژه‌های حوزه وزارت نیرو از دیگر موارد مهمی بود که در دیدار با وزیر نیرو مورد پیگیری قرار گرفت و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شد.

وی افزود: وزیر نیرو نیز رد این جلسه ضمن تاکید بر مشارکت همگانی در صیانت از منابع آب و مقابله با خشکسالی، یکی از اولویت‌های این وزارتخانه را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های تأمین آب شرب شهرهایی که ممکن است در آینده با چالش کمبود آب روبرو شوند، عنوان کرد.

کد خبر 5632732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha