۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۲۲

گزارش میدانی خبرنگار مهر؛

اعتصاب زوری با چاشنی غارت مغازه‌های مردم/در بوکان چه می‌گذرد؟

اعتصاب زوری با چاشنی غارت مغازه‌های مردم/در بوکان چه می‌گذرد؟

بوکان- این روزها بوکان در مرکز توجه رسانه‌ها و جریان ضدانقلاب قرار گرفته است تا با همه توان پیاده‌نظام خود را برای روشن نگه‌داشتن خط آشوب تهییج و تشویق کنند؛ اما در بوکان چه خبر است؟

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: همه‌چیز از فراخوان به اعتصاب شروع شد اما پیگیری این فراخوان در کفِ بازار با ابزار تهدید و ارعاب دنبال شد. از روز سه‌شنبه در پی فراخوان رسانه‌های وابسته به معاندین با هدف اعتصاب زورکی کسبه عده‌ای از آشوبگران اقدام به ایجاد ناآرامی و تهدید برای بازاریان با استفاده از زور و تهدید به آتش زدن مغازه‌ها کردند.

ناکامی در گام نخست بقیه حلقه‌های سناریو را فعال کرد؛ دروغ‌گویی، شایعه‌سازی، ناامن سازی، حمله و تهدید مسلحانه مردم، انجام عملیات تروریستی علیه یکی از حافظان امنیت و نیز کشته‌سازی دیگر مواردی بود که به‌عنوان پروژه همیشگی و کلیشه‌ای ضدانقلاب در سه روز اخیر در بوکان دنبال شد.

هرچند عموم مردم و بازاریان با این اقدامات اغتشاشگران تاکنون همراهی نکرده‌اند، اما تروریست‌های اغتشاش‌گر با روش‌های قدیمی خود به دنبال القای ناامنی به مردم و جوسازی علیه امنیت عمومی شهر در فضای مجازی هستند و این سناریو را تا جایی پیش بردند که رسانه‌های ضدانقلاب به‌صورت گسترده پس از ناکامی در عرصه میدانی، خبر از سقوط فرمانداری و تسخیر بخش‌های مختلف از بوکان دادند درحالی‌که ناآرامی‌ها محدود به چند محله بوده و خبری از ناآرامی‌های گسترده در شهر نیست.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه عده‌ای از اراذل‌واوباش که مسلح هم هستند با تهدید بازاریان که اگر تعطیل نکنید مغازه‌تان را آتش می‌زنیم برای اعتصاب زورکی کسبه تلاش کردند؛ امروز پنجشنبه هم به بهانه تشییع دو نفر از جان‌باختگان اغتشاشات اخیر در بوکان که توسط عناصر ضدانقلاب به طرز مشکوکی به قتل رسیده‌اند، فراخوان‌هایی برای حضور در آرامستان این شهر منتشر کردند که پس از برگزاری مراسم حاضران متفرق شدند اما عده‌ای از آشوبگران بی‌اعتنا به سایرین از آرامستان به سمت مرکز شهر حرکت کرده و دست به ایجاد ناامنی برای مردم زدند.

اعتصاب زوری با چاشنی غارت مغازه‌های مردم/در بوکان چه می‌گذرد؟
تلاش برای ایجاد راهبندان برای مردم

غارت فروشگاه‌های بوکان توسط اغتشاشگران

این افراد پس از به آتش کشیدن خودروی یکی از شهروندان که در حال عبور از خیابان بود و آسیب به اموال شخصی افراد به سمت شهرداری بوکان حرکت کرده و به این نهاد مردمی خساراتی را وارد کردند.

اما خط تخریب و خسارت به اصنافی که با اعتصاب زورکی همراهی نکرده بودند امروز هم ادامه پیدا کرد تا آشوبگران دست به غارت برخی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بزنند.

این در حالی است که پس از ایجاد آتش‌سوزی و راه‌بندان در خیابان چند نفر از لیدرهای این آشوبگرها با کمک مردم و افرادی که در راه‌بندان گرفتارشده بودند بازداشت و تحویل مراجع قضائی شدند.

اعتصاب زوری با چاشنی غارت مغازه‌های مردم/در بوکان چه می‌گذرد؟

بنابراین گزارش، فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که «محمد حسن‌زاده» از شهروندان بوکان در یک درگیری و نزاع دسته‌جمعی کشته شده است. تحقیقات در مورد نحوه کشته شدن سالار مجاوری هم ادامه دارد.

فرمانده انتظامی بوکان هم تأکید کرد که شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری منجر به قتل «محمد حسن‌زاده» در شهرستان بوکان در دستور کار ویژه و رصد اطلاعاتی پلیس استان قرار دارد.

مطابق اعلام خبرنگار مهر در بوکان طی روزهای اخیر این رفتارهای ساختارشکنانه با حضور به‌موقع پلیس مدیریت‌شده است اما همچنان برخی گروه‌های چند ۱۰ نفری در اقدامات کور تلاش برای ناامنی برخی محلات دارند.

کد خبر 5634523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      17 2
      خیلی عجیبه که هیچ کاری در مقابل این اوباش صورت نمیگیره و پلیس نشسته و تخریب کردن اموال رو تماشا میکنه.. آینده‌ای بدون امنیت می‌بینیم‌. مگه میشه یکی با سلاح وارد یک ساختمان بشه و مامور محافظ و پلیس نتونن کاری کنن؟ با عقل جور درنمیآد خیلی راحت خون میریزن و کسی جلودارشون نیست.
    • US ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      24 2
      هنوز مأموران امنيتى و پليس خوار هستند؟ اين ديگر خيلى شرمناك است كه سيستم مملكت ما نميتوانند از عهده اين آشوبگران در بيايند. من كه بنام يك ايرانى جدآ خجالت ميكشم كه چرا با اين اغتشاگران برخورد قاطع نميشود. چرا با ان بيشرف ها انقلابى رفتار نميشود.
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      1 1
      ما مردم حق داریم از نماینده های کشور مون انتقاد کنیم وظیفه شما رسیدگی و حل مشکلات مردم هست ..از وزیر اطلاعات میخواهیم هر چه زودتر این قاتلان کودک کش رو پیدا کرده و قصاص کنن