۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲

نماینده دشتستان:

لزوم حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی/ قیمت مناسب فروش حق کشاورزان است

لزوم حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی/ قیمت مناسب فروش حق کشاورزان است

بوشهر- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی گفت: قیمت مناسب فروش حق کشاورزان است و باید حمایت لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی عصر شنبه در نشست جمع‌بندی مشکلات گوجه‌کاران دشتستان ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات کشاورزان اظهار داشت: انتظار داشتیم استاندار بوشهر هم در این نشست حضور پیدا می‌کردند تا به مشکلات کشاورزان دشتستان رسیدگی بهتری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه نباید اصرار بر این باشد که گوجه‌فرنگی با نازل‌ترین قیمت به مصرف کننده برسد، اضافه کرد: گوجه‌فرنگی با سخت‌ترین تولید می‌شود و حق کشاورز است که محصول آنها با قیمت مناسبی به فروش برسد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید اصرار شود که گوجه‌فرنگی در زمستان هم به قیمت تابستان به فروش برسد. انتظار می‌رود کشاورزان به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

وی خواستار تسهیل در روند صادرات گوجه فرنگی به خارج از کشور شد و ادامه داد: در این شرایط بهترین کار این است که تعرفه صادرات حذف شود تا وضعیت بازار بهتر شود. در صورتی که قیمت نجومی شد، دولت آن وقت تصمیم بگیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در صورتی که تعرفه صادرات آزاد شود باز هم به این زودی قیمت گوجه فرنگی از سه هزار تومان به ۱۰ هزار تومان یا بیشتر نخواهد رسید و روند افزایش شیب کمی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای مردمی آرام است تاکید کرد: امیدواریم با تدبیر مناسب بتوانیم از این مرحله هم عبور کنیم.

کد خبر 5635708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha