۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اعلام کرد؛

جزئیات تکمیلی برگزاری آزمون ترمیم معدل

جزئیات تکمیلی برگزاری آزمون ترمیم معدل

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه برگزاری آزمون ترمیم معدل در ۲ نوبت قطعی است، گفت:داوطلبان طبق دروس نظام جدید امتحان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ به دنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تأثیر گذاری ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور، بسیاری از دانش آموزان نظام قدیم آموزشی که سال‌ها قبل دیپلم گرفته بودند از این مصوبه احساس ضرر کردند.

بسیاری از دانش آموزان نظام قدیم در سال‌های قبل در امتحانات نهایی مدارس شرکت کردند و اطلاع نداشتند که قرار است در سال‌های بعد قانونی وضع شود که نمرات امتحانات نهایی تا این اندازه در سرنوشت و قبولی آنان در کنکور مؤثر باشد.

در هفته‌های گذشته جلسات متعددی پیرامون برگزاری مجدد آزمون ترمیم معدل در شورای عالی آموزش و پرورش و معاونت سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که خروجی این جلسات موافقت با برگزاری مجدد آزمون ترمیم معدل است.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آزمون ترمیم همزمان در دی ماه همزمان با آزمون امتحانات پایه دوازدهم دانش آموزان پایه دوازدهم برگزار می‌شود؛ گفت: بخشنامه این امتحانات هم در حال آماده سازی است تا همه دانش آموزان و داوطلبانی که درخواست ترمیم معدل دارند و هم می‌خواهند سابقه‌ای برای خود ایجاد کرده یا سابقه خود را بهبود ببخشند در این امتحانات شرکت کنند.

جزئیات تکمیلی برگزاری آزمون ترمیم معدل

زارعی در پاسخ به این سوال که هزینه برگزاری این آزمون‌ها چقدر است؛ گفت: هزینه‌های برگزاری این آزمون‌ها به صورت استانی تعیین می‌شود و به صورت متمرکز در پایتخت هیچ هزینه‌ای برای سراسر کشور به عنوان هزینه ثابت و واحد در نظر گرفته نمی‌شود. در شورای آموزش و پرورش هر استان هزینه برگزاری آزمون ترمیم تعیین می‌شود و هزینه شرکت در این آزمون‌ها در هر استان با توجه به شرایط با استان دیگر متفاوت خواهد بود.

هزینه‌های برگزاری این آزمون‌ها به صورت استانی تعیین می‌شود و به صورت متمرکز در پایتخت هیچ هزینه‌ای برای سراسر کشور به عنوان هزینه ثابت و واحد در نظر گرفته نمی‌شود رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: آزمون ترمیم برای هر درس به صورت جداگانه برگزار خواهد شد و این فرصت ایجاد شده است که افرادی هم که پیش از این برای ترمیم معدل اقدام کرده بودند باز هم فرصت داشته باشند به جهت اینکه تأثیر سوابق تحصیلی قطعی شده است یک بار دیگر فرصت دارند در آزمون ترمیم شرکت کنند.

زارعی با اشاره به اینکه داوطلبان فرصت دارند یک بار برای هر درس در آزمون ترمیم آن شرکت کنند؛ گفت: آن‌ها در دو نوبت دی ماه سال جاری و خرداد ماه سال آینده و در دو نوبت فرصت ترمیم معدل دارد؛ می‌توانند برنامه ریزی کنند اگر درسی را نمی‌توانند در دی ماه در آزمون ترمیم معدل آن شرکت کنند در خرداد در آزمون شرکت کنند؛ برگزاری آزمون ترمیم معدل در دو نوبت دی و خرداد قطعی است اما برای هر درس تنها یک بار می‌توانند در آزمون ترمیم شرکت کنند. آنها می‌توانند به دلخواه در هر نوبت شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه کنکور از سال جاری تحصیلی در دو نوبت برگزار خواهد شد گفت: داوطلبان می‌تواند برنامه ریزی کرده و آزمون ترمیم بخشی از دروس شأن را در دی ماه انجام دهند و بخشی از آن را در زمان نزدیک کنکور شرکت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دروس پیش دانشگاهی در نظام جدید آموزشی وجود ندارد؛ گفت: دانش آموزان طبق دروس نظام جدید امتحان خواهند داد و به زودی جدولی را ارائه می‌دهیم که بر اساس آن نمرات جدید آنها جایگزین نمرات پیشین آنها خواهد شد. این بخشنامه طی دو روز آینده پس از تصمیم گیری قطعی در شورای سنجش و پذیرش مصوب خواهد شد و پس از آن اعلام می‌شود.

زارعی خاطر نشان کرد: جدول چرخه‌ها نشان خواهد داد که نمرات ترمیم چه دروسی در نظام قدیم آموزشی جایگزین کدام یک از دروس آموزشی در نظام جدید خواهد شد.

به نظر می‌رسد برگزاری آزمون ترمیم در دو نوبت موجب برنامه ریزی بهتر داوطلبان نظام قدیم کنکور خواهد شد؛ با این حال برخی از این داوطلبان خواستار برگزاری چند باره آزمون ترمیم بودند که به نظر می‌رسد مسئولان نظام آموزشی با این امر به دلیل عدم رعایت عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر برای همه داوطلبان موافق نیستند.

از سوی دیگر برگزاری آزمون ترمیم بر اساس دروس نظام جدید آموزشی چالش دیگر داوطلبان کنکور نظام قدیم است؛ چالشی که حل آن نیازمند برنامه ریزی بیشتر داوطلبان کنکور نظام قدیم خواهد بود.

کد خبر 5636439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Sss FI ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      1 1
      من طبق بخشنامه قبل همه دروس رو برای دیماه شرکت کردم فرصت تغییر هست که چنتارو بزارم برای خرداد؟
    • دانیال IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      2 1
      کلا این مصوبه ظالمانه است و باید لغو بشه تاثیر معدل یعنی ظلم خالص به دانش اموز بعد به چه دلیل تنها یک بار حق ترمیم باید داشته باشه دانش اموز؟ کنکور که خیلی عادلانه تر هست و هرسال امکان بهبودش هست ولی برای چی باید نتایج ا.مزخرف نهایی تاثیر داشته باشه و تنها ی بار ترمیمش بشه کرد؟
    • علی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      0 0
      کی آخه رسمی میشه این ،کی بخشنامه میدین،هرجایی میریم فقط ی بار حق ثبت نام داریم ،خب نامشو بزنید به آموزش پرورش دیگه
    • golshid5000@gmail.com IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      0 0
      چرا بچه ها سر کار گذاشته بشن و وقت آنها تلف بشه وقتی قراره استخدامی برای آنها نباشه باید فکر بهتری کرد
    • SANAz IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      0 0
      تصویب شده واقعا یا باز الکیه؟
    • کیان IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      5 1
      سلام ببخشید من رفتم دبیرستان بزرگسالان ترمیم معدل ثبت نام کردم ولی گفتن باید یا فقط دی ماه شرکت کنی یا فقط خرداد ماه شرکت کنی یعنی کلا ۱۰ تا درس یا یک درس رو بخوام شرکت کنم باید حتما در دی یا خرداد باشه
      • الهه BR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
        7 0
        ب منم همینو گفتن
      • مجتبی NL ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
        1 0
        امکان این که ثبت نام رو ویرایش بدیم وجود دارع؟!
    • رضا IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      5 8
      ای کاش حدااقل اگر می خواستند از ما نظام قدیمی ها امتحان بگیرند از همان منابع نظام قدیمی امتحان می‌گرفتند حالا بدبختی مون دو برابر شد خدا لعنت شون کنه فقط جز دردسر و بدبختی چیز دیگه ای ندارند این امتحان ترمیم معدل ام برای جبران کسری بودجه اشون هست حتما هزینه ی گزافی می‌گیرند.
      • زهرا IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
        2 2
        😐😐مگه کتابای نظام قدیم عست اصلا؟؟؟بعد یعنی چی امتحان نظام قدیم بدیم کنکور نظام جدید؟؟حالت خوبه😐😐😐😐😐
      • رضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
        0 2
        منظورم پیش دانشگاهی بود که فقط دو ساله از منابع اش امتحان گرفته نمی‌شود
    • رضا IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 1
      بعد اش هم چرا نباشه یک دقیقه برو کتاب فروشی هایی که کتاب درسی دست دوم می‌فروشند تو انقلاب یا تو سایت ها میبینی هست.
    • ثنا IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 0
      من امسال شهریور ترمیم دادم ولی بعضی از درسام پایین هست ننرش باز باز میتونم دی یا خرداد اونارو ترمیم بدم یعنی؟ یکی میشه جواب منو بده
      • .... IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
        1 0
        برو بپرس از مدرسع بزرگسالان مدرستون
    • حدیث IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      10 0
      من واقعا برای این مملکت با این تصمیم گیری های مزخرف و احمقانه متاسف ام ، یعنی باید بگم این پول که می گیرن حرمشون باشه یک بچه ی کنکوری به اندازه ی کافی دقدقه و حاشیه داره ، که شما هی می‌آیید با این تصمیمات ذهنش رو مشغول تر می کنید ؛ مهلت ترمیم تا انتهای آبان بعد چقدر وزیر آموزش پرورش باید کدن باشه کن
    • مبینا IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      5 0
      من امروز با مدرسه بزرگسالان در رابطه با ترمیم معدل نظام قدیم سوال پرسیدم چنان با عصبانیت گفت چقد زنگ میزنید چنین بخش نامه ای برامون نیومده 😥 واقعا این بود مصوبه عدالتتون من ک سال ۹۷ فارغ تحصیل شدم و نظام قدیم باید دور آرزوهامو خط بکشم
    • وحید IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      3 0
      با سلام .ببخشید یه سوال؟ ترمیم معدل هست یا نمرات .اگه نمرات هست چرا معدل مگین؟ من سال ۹۳ با رتبه ۵ هزار دعوت به مصاحبه نشدم فرهنگیان پشت کنکور ماندم که سال ۹۴ با رتبه ۳ هزار دعوت شدم بی انکه در دفترچه کنکور ثبت نامی و راهنما و دفترچه شرط معدلی درج نشده بود .دعوت به مصاحبه شده ولی بخاطر کم تر از نیم
    • وحید IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      3 1
      سال ۹۴ بخاطر نیم نمره معدل کل دیپلم . حتی از ورود به مصاحبه ای ک خودشون تماس گرفتن و دعوت کردن ممانعت کرده و نذاشتن برم تو شاید تو مصاحبه رد بشم لاقل. و ازینکه بخاطر نیم نمره بقول خودشون قانون اینده من خراب تر از ن چیزی شده ک فکرشو نمیکردم. ولی الان میگن ترمیم معدل و....😭
    • رضا IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      0 0
      منظورم از امتحان گرفتن برای نظام قدیمی با منابع نظام قدیمی آن بود که به شیوه ی قبل از سال ۹۹ که به دو صورت که مجزا برای نظام قدیم و جدید کنکور برگزار می‌کردند کنکور برگزار کنند که کمتر به نظام قدیمی ها فشار وارد شود .
    • مبینا IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      1 0
      سه روز گذشت چرا بخشنامشو بیرون ندادین من رفتم آموزش و پرورش گفتن فعلا بخشنامه ی ترمیم معدل نظام قدیم برامون نیومده حس میکنم این خبر سرکاریه
    • مبینا IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      0 0
      سه روز گذشت چرا بخشنامشو بیرون ندادین من رفتم آموزش و پرورش گفتن فعلا بخشنامه ی ترمیم معدل نظام قدیم برامون نیومده حس میکنم این خبر سرکاریه
    • تینا IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      1 0
      توروخدا لطفا یکی به من بگه هنوزم وقت ثبت نام برای ترمیم هستش؟😭من میتونم شنبه برم ثبت نام کنم؟تاریخ دقیقی نداده بودن مثل ثبت نام کنکور ک از کی تا کی فرصت ثبت نام داریم😫تموم شده وقتش؟
      • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
        0 1
        تا ۱۵ اُم آذر فک کنم
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      2 0
      خدا لعنتشون کنه با این مصوبه شون زندگی همه رو خراب کرد، سر رئیس جمهور هم کلاه گذاشتن سریع ازش امضا گرفتن ! که کسی نتونه کاری کنه ! اون دنیا ازتون نمیگذرم ! آه مردم تو همین دنیا دامن شما مسئولین رو خواهد گرفت !
    • زهرا IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      5 0
      سلام اقای قدمی میشه از ایشون بپرسی کی شیوه نانه رو ارسال میکنن مدارس بزرگسال با ما نظام قدیم ها خیلی بد رفتار میکنن و‌جواب نمیدن هی میگن بخشنامه نفرستادن ایشون سی ابان گفته دو روزه میفرستم پس کو لطفا ازشون جویا شید خیلی ممنون خواهش میکنم ببینید پس تکلیف ما کی روشن میکنن وشبوه نامه بفرستن
    • سبا IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      2 0
      این بخش نامه کجاست پس؟ چرا ابلاغ نمیشه؟ خدا شاهده کشتید بچه ها رو....
    • Maht IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      3 0
      پس کی می‌خوان بخش نامه ش رو بزنند؟!
    • س IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      5 0
      لطفا اگر براتون مقدور هست منشر شدن این بخش نامه رو پیگیری کنید.انقدر اذیت میکنند که دیگه روحیه ای برای بچه ها نمونده.
      • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
        1 0
        خیلی سخته این بلاتکلیفی کاش یه کم ما را درک میکردن
    • داوطلب نظام سالی واحدی کنکور IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      5 0
      سلام. آقای علی قدمی لطفاً پیگیر ارسال بخشنامه از مرکز سنجش آموزش و پرورش و آقای زارعی باشید. مدارس بزرگسالان من و بچه های دیگه رو ثبت نام نمیکنن و میگن هنوز چیزی نیومده و با توجه به فرصت باقی مانده ترمیم دی ماه از دستتون رفته!! قرار بود جدول چرخه ها منتشر کنند و.... لطفاً پیگیر باشید
    • م IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      4 0
      میشه پیگیر این بخش نامه باشید؟ خدا خیرتون بده...آواره کردن مارو....
    • پ IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      0 0
      بچه ها بخش نامش اومد اگه درسی رو هم قبلا ثبت نام کرده باشی برای ترمیم و شرکت کرده باشی دیگه نمیتونی مجددا ثبت نام کنی...فرصت مجدد به اونهایی که قبلا ترمیم کردن ندادن
      • پ IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
        1 0
        احتمالا این داوطلبان هم بتونن ترمیم کنن انشاءا... تا نسخه رسمی بخش نامه بیاد.