۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱

اوکراین به دنبال فاجعه انسانی درنیروگاه هسته ای زاپروژیا است

اوکراین به دنبال فاجعه انسانی درنیروگاه هسته ای زاپروژیا است

یک مقام ارشد شورای مرکزی دولت نظامی –مدنی منطقه زاپروژیا می گوید اوکراین قصد ایجاد فاجعه انسانی در این منطقه را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، یک مقام ارشد شورای مرکزی دولت نظامی –مدنی منطقه زاپروژیا از اقدامات فاجعه بار اوکراین در پیرامون نیروگاه هسته ای زاپروژیا خبر داد.

«ولادیمیر روگوف» مقام منصوب روسیه در شورای مرکزی دولت نظامی-مدنی منطقه زاپروژیا امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراین با هدف ایجاد فاجعه انسانی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا دست از اقدامات تحریک آمیز در این منطقه برنمی دارند.

این مقام ارشد شورای مرکزی دولت نظامی –مدنی منطقه زاپروژیا در اظهاراتی که پس از حملات گسترده اوکراین به نیروگاه زاپروژیا صورت گرفت، افزود: در جریان حملات امروز نیروهای اوکراینی به نیروگاه هسته ای زاپروژیا هیچ تلفاتی به ثبت نرسیده است.

مشاور مدیرکل شرکت «روزنرگواتوم» روسیه نیز اوایل امروز از حملات سهمگین و متعدد نیروهای ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا ظرف تنها یک روز خبر داد. کارچا گفت: بین ساعات ۱۷:۱۵ تا ۱۷:۴۱ دقیقه عصر دیروز (شنبه) نیروگاه اتمی زاپروژیا ۱۲ بار هدف حمله قرار گرفت.

کد خبر 5636483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      اوکراین با چنین حملاتی به یک سد بر روی رودخانه دنپیرو روسها را وادار به عقب نشینی از غرب این رودخانه در خرسون کرد . حالا میخواهد همین کار را در نیروگاه زاپروژیا تکرار کند ، غافل از آنکه نشت مواد هسته ای از این نیروگاه ، در حقیقت مز استفاده روسیه از سلاح اتمی است و غرب هم دیگر مقابله ای نخواهد کرد .
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      هرگونه نشت مواد رادیو اکتیو از این نیروگاه بر اثر حملات اوکراین ، بدون شک مجوزی برای حمله اتمی فوری روسیه خواهد بود ، آن هم بدون واکنش غربی ها . این عمل اوکراین احمقانه ترین تاکتیک جنگی است .