رئیس‌جمهور کوبا به چین می‌رود

رئیس‌جمهور کوبا به چین می‌رود

مقامات چین اعلام کردند که رئیس‌جمهور کوبا پس از دیدار با مقامات ارشد روسیه، روزهای آینده وارد پکن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «هو چوانینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد «میگل دیاز کانل»، رئیس‌جمهور کوبا در سفری ۳ روزه، روز پنج‌شنبه وارد چین خواهد شد.

به گفته چوانینگ، رئیس‌جمهور کوبا به دعوت رئیس‌جمهور چین به پکن سفر می‌کند. وی درباره این سفر جزئیات بیشتری ارائه نداد.

سفر رئیس‌جمهور کوبا به چین در چارچوب سفر چند روزه او به کشورهای الجزایر، ترکیه، روسیه و چین انجام می‌شود. سفرهای رئیس‌جمهور کوبا از ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) از الجزایر آغاز شده و طبق برنامه قرار است ۲۴ نوامبر (۳ آذر) برای دیدار با مقامات ارشد چین، وارد پکن شود.

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که رئیس جمهور کوبا روز شنبه برای دیدار و گفتگو با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه وارد مسکو، پایتخت روسیه شد.علاوه بر دیدار با پوتین، رئیس جمهور کوبا همچنین قرار است در مراسم رونمایی از بنای یادبود فیدل کاسترو، رهبر فقید کوبا، شرکت می‌کند.

روسیه به تازگی نشانه‌هایی از تصمیم خود برای گسترش روابط با هاوانا را نشان داده و مطمئناً این ارتباط تنها در بخش اقتصادی نخواهد بود، بلکه همکاریهای نظامی و اطلاعاتی را نیز در برمی‌ گیرد.

کوبا و روسیه از زمان انقلاب فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۹ سابقه‌ای طولانی در زمینه همکاری عمیق اقتصادی و نظامی داشته‌اند، اگرچه در دهه‌های اخیر این روابط کم رنگ شده است.

کد خبر 5636735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      0 0
      فک کنم دوباره مثل سال ۶۱ میلادی ی خبرایی هس