۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶

مدیرکل صمت استان بوشهر:

زیرساخت‌های معادن استان بوشهر تقویت می‌شود

زیرساخت‌های معادن استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرای چهار پروژه زیرساختی در بخش معدن استان شامل اکتشافات معدنی، نقشه‌های زمین شناسی، پروژه راه‌های دسترسی و برق رسانی به معادن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تکمیل زیر ساخت‌های معدنی اظهار داشت: در زیر گروه پهنه‌های اکتشافی این پهنه‌ها با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن اجرا شده که تاکنون یک پهنه با جنس معدنی بوکسیت موفق به دریافت پروانه اکتشاف شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: به منظور مطالعات اکتشافی در استان، با همکاری سازمان زمین شناسی و از محل بودجه استانی نسبت به تهیه نقشه زمین شناسی اقدام شد که این مطالعه در حال حاضر توسط پیمانکار انجام شده و گزارش آن در حال بررسی‌های اولیه است.

وی گفت: همچنین در زیر گروه پروژه‌های راهسازی، این پروژه‌ها در دو گروه پروژه‌های اجرا شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و پروژه‌های اجراشده توسط اداره کل صمت استان قابل تفکیک است.

صفوی اضافه کرد: پروژه‌های راهسازی که تاکنون توسط ایمیدرو اجرا شده و تحویل شده شامل اشکالی آباد، تنگ پلنگی، تلخاب و علاوه بر این ۲ پروژه دیگر نیز مطالعات اولیه آن انجام شده است که شامل امیر دیوان جاشک و پروژه دره سامان است.

مدیر کل صمت استان گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز از محل اعتبار ارسالی توسط وزارت مطبوع دو پروژه راهسازی با طول ۲ کیلومتر انجام شده و در پروژه برق رسانی به معادن که توسط اداره کل صمت استان تأمین اعتبار و اجرا شده پروژه فاز یک معادن دره سامان بوده است.

وی گفت: همچنین در این زمینه ایمیدرو نیز قصد اجرای چندین پروژه در دستور کار خود دارد که مطالعه اولیه آنها انجام شده و دو پروژه در مرحله مطالعه اولیه و دو پروژه نیز مطالعات اولیه به اتمام رسیده و در مرحله مناقصه است.

کد خبر 5637500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha