۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱

رئیس سازمان بسیج علمی وپژوهشی کشور:

نقشه راه بسیج علمی کشور تدوین و ابلاغ شده است ‏

نقشه راه بسیج علمی کشور تدوین و ابلاغ شده است ‏

مشهد ـ رئیس سازمان بسیج علمی وپژوهشی کشور گفت: نقشه راه بسیج علمی کشور تدوین و ابلاغ و در افق بلند مدت، ۲ برنامه ۵ ساله پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی رحیمی ظهر سه شنبه در همایش جهادگران علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: با هدف ایجاد تغییر و تحول در حوزه دانش بنیان چهل سال دوم انقلاب، نقشه راه بسیج علمی کشور هم تدوین و ابلاغ و در افق بلند مدت، ۲ برنامه ۵ ساله پیش بینی شده است که بتوانیم از این مسیر قبل از سال ۱۴۴۰ به مرجعیت علمی دست یابیم.

رئیس سازمان بسیج علمی وپژوهشی کشور در ادامه بیان کرد: بیش از ۸ هزارشرکت دانش بنیان در این سازمان شناسایی و هدف گذاری شده است که سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ طرح فناورانه مورد حمایت بسیج قرارمی گیرد.

وی گفت: فعالیت علمی و پژوهشی در ۲۱ استان کشور آغاز و تا کنون هزار نیاز فناورانه کشف شده است.

رحیمی ادامه داد: در هفت ماه گذشته بیش از ۹۷۰ طرح فناورانه استانی و ۲۰ طرح فناورانه نوظهور مورد حمایت قرارگرفته است.

رئیس سازمان بسیج علمی وپژوهشی کشور در ادامه اظهار کرد: اولویت نخست ما عرصه علم و فناوری است و برای رسیدن به مرجعیت علمی باید در عرصه‌های مختلف بویژه دانش‌بنیان فعالیت خود را تقویت کنیم.

وی گفت: باید علمی که خواستگاه آن اساس و مبانی ایرانی و اسلامی داشته باشد را تولید کنیم.

رحیمی افزود: فناوری که خواستگاه آن فلسفه غرب باشد ما را به تمدن نوین اسلامی و مرجعیت علمی نمی‌رساند. وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند محتوایی را تولید کند که متعلق به خود ما باشد و بر اساس آن پایه‌ریزی و حرکت کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جلو پیشرفت ما را بگیرد، افزود: آنان در مقالات خود در سال ۲۰۰۵ نوشتند که ایران دنبال مرجعیت علمی در جهان است و راه مقابله با ایران این است که اغتشاشات را در مراکز دانشگاهی و علمی این کشور توسعه دهیم. تشدید تحریم‌ها از دیگر مواردی است که در آن سال علیه ایران تاکید کردند.

کد خبر 5637781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha