موضع گیری وزیر دفاع آمریکا علیه چین

موضع گیری وزیر دفاع آمریکا علیه چین

وزیر دفاع آمریکا اقدامات هواپیماهای چین در شرق آسیا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دفاع آمریکا رفتارهای چین در منطقه شرق آسیا را نگران کننده توصیف کرد.

«لوید آستین» امروز سه شنبه و در دیدار با وزیر خارجه چین در ابتدا بر ضرورت حل و فصل بحران کنونی میان دو کشور از طریق گفتگو تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای چینی خود در کامبوج در حاشیه نشست آسه آن، که نزدیک به یک ساعت و نیم به طول انجامید، در عین حال نگرانی خود را در مورد رفتارهای به گفته آستین خطرناک هواپیماهای نظامی چین اعلام کرد.

«پت رایدر» سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای در خصوص این نشست اعلام کرد که آستین در دومین دیدار خود با «وی فنگه» وزیر دفاع چین در سال جاری میلادی بر اهمیت گفت‌وگوی اساسی در مورد کاهش خطرات استراتژیک تاکید کرد.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، آستین نگرانی‌های خود را در مورد اقدامات چین در منطقه هند و اقیانوس آرام ابراز کرد.

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده نیز در این باره گفت که وزرای دفاع آمریکا و چین گفتگوی طولانی نیز در خصوص تایوان داشتند. از سرگیری برخی از مکانیسم هایی که پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا لغو شده بود، نیز مورد گفتگوی مقامات دوکشور قرار گرفت.

در همین راستا «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین نیز هفته گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در اندونزی، دیدار سه ساعته ای با هم داشتند که هدف از آن جلوگیری از تیره تر شدن روابط میان دو کشور عنوان شد.

کد خبر 5637911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha