۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳

استاندار آذربایجان‌شرقی:

تسهیل در صادرات و واردات اولویت دولت سیزدهم است

تسهیل در صادرات و واردات اولویت دولت سیزدهم است

جلفا- استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از سیاست ها و اولویت های اصلی دولت سیزدهم تسهیل تردد در مرزها و افزایش امکانات ترانزیتی و تسهیل در صادرات و واردات است.

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین خرم صبح چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تسهیل تردد در مرزها و افزایش امکانات ترانزیتی و تسهیل در صادرات و واردات است، در دو سوی مرز ایران و جمهوری آذربایجان شرایط قابل قبولی ایجاد شده است.

وی گفت: امسال با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده برای افزایش تسهیلات مرزی، میزان ترانزیت در مرزهای ایران جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان ۴۰ درصد افزایش یافته، اما بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام شده، به رغم افزایش خوب در شاخص‌های مرزی و تبادلات بین دو طرف باید برخی از موانع و مشکلات با هماهنگی طرف مقابل برطرف شود.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم در جهت تسهیل ترانزیتی صادرات واردات و تردد مسافران برای رفت و آمد در دو سوی مرز انجام شده و در مدیریت جدید منطقه آزاد ارس نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

خرم با اشاره به اینکه در هر حال باید ارزیابی‌ها ادامه داشته باشد، گفت: با مناسب سازی و تسهیل تردد، افزایش ترانزیت و سهولت در تبادل کالا موجب شده تا میزان تبادلات تجاری و کالایی به لحاظ وزنی و عرضی افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: پس از دوران، کرونا اکنون رفت و آمد به مرزها به شدت افزایش یافته و تقریباً به حالت قبل از کرونا رسیده است؛ بر این اساس هماهنگی‌های امنیتی و مرزبانی در جهت تسهیل در ترددها و تبادلات کالایی و تجاری بیش از این انجام می‌شود تا رضایتمندی مسافران و تجار بیش از پیش افزایش و تسهیل در رفت و آمدها و تبادلات کالایی انجام شود.

خرم یادآور شد: موارد ذکر شده ارزیابی شده، ولی هنوز برخی مسائل در حوزه تعرفه‌ها وجود دارد که باید طرف مقابل این موانع و محدودیت‌ها را به طور کامل برطرف کند؛ البته این مسائل را با سر کنسول‌های ایران در نخجوان و آذربایجان پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه گمرک ایران در جهت تسهیل در خدمات و تبادلات کالایی و تسریع در این اقدامات، مدت زمان فعالیت اداری خود را افزایش داده، گفت: برای افزایش سرعت بیشتر و خدمات دهی مناسب‌تر به دنبال این هستیم که مدت زمان خدمات دهی گمرکی را سه نوبت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: با این اقدامات فرصت مناسبی برای بازرگانان و تجار ایرانی در جهت تسهیل در تبادلات کالایی ایجاد شده و از طرف دیگر برای صادرات کالاهایی که برنامه ریزی شده، فرصت ارسال سریع‌تر مهیا می‌شود.

کد خبر 5638327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha