۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان مطرح کرد؛

انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با ۳۰ نفر از فعالان صنایع‌دستی لرستان

انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با ۳۰ نفر از فعالان صنایع‌دستی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با ۳۰ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، از انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با ۳۰ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی لرستان خبر داد.

وی، اظهار داشت: در جلسه‌ای با هنرمندان صنایع دستی لرستان و در راستای ساماندهی این هنرصنعت تفاهم‌نامه آموزشی با ۳۰ نفر از فعالان و صنعت‌گران از ۱۰ شهرستان منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ساماندهی هنرمندان لرستان در رشته‌های گلیم‌بافی، ریسندگی، چوغابافی، ماشته‌بافی، سفال‌گری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چیت‌بافی، ورشوسازی، قلم‌زنی، خراطی چوب، معرق، منبت، مشبک چوب و تولیدات دست‌دوز چرمی ساماندهی می‌شوند.

حسن پور، ضمن تقدیر از زحمات فعالان و هنرمندان صنایع دستی استان، افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها، ارتقای سطح کیفی آموزش، توسعه ارتباط بین صنعت‌گران و مربیان آموزشی، سهولت در صدور مجوزهای صنایع دستی، تسهیل در شناسایی تولیدکنندگان به منظور ارائه تسهیلات بانکی و افزایش مشارکت هنرمندان در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی ست.

وی، بیان کرد: در استان لرستان حدود شش هزار صنعت‌گر در ۹۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 5642983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha