۹ آذر ۱۴۰۱، ۷:۴۷

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مشکل کمبود پزشکان فوق‌تخصص در استان بوشهر رفع می‌شود

مشکل کمبود پزشکان فوق‌تخصص در استان بوشهر رفع می‌شود

بوشهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تلاش برای رفع مشکل کمبود پزشکان فوق‌تخصص در استان خبر داد و گفت: اغلب پزشکان استان بوشهر تعرفه‌ها را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد یزدان‌پناه سه شنبه شب در مراسم روز پرستار اظهار داشت: درخواست ۸۰ نیروی متخصص از معاونت درمان وزیر بهداشت برای استان بوشهر داده شده و امیدواریم بالای ۶۵ درصد از این نیاز بر اساس کمبودهایی که وجود دارد، برطرف شود.

وی اضافه کرد: بر اساس استراتژی معاونت درمان و سیاست دانشگاه تلاش شده کمبود مزمن استان در رشته‌های فوق تخصصی به‌صورت ویژه برطرف شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: بر این اساس تلاش شده با تکمیل زیرساخت‌ها امسال فوق تخصص جراحی عروق، جراحی شبکیه چشم، لاپاراسکوپی، پیوند کلیه و داخلی و اطفال در استان بوشهر تأمین شود.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر پزشکان استان بوشهر تعرفه‌ها را رعایت می‌کنند و یک عده معدودی در برخی از رشته‌ها هستند که ممکن است خارج از تعرفه مبلغی را درخواست کنند که مردم می‌توانند طبق سامانه وزارتی گزارش این افراد را بدهند.

یزدان‌پناه افزود: از بهمن سال گذشته تاکنون ۱۱ جلسه کمیسیون تعزیرات در دانشگاه برگزار و ۶۸ پرونده بررسی شد که ۱۳ پرونده به نظام پزشکی، ۱۱ پرونده به تعزیرات و سه پرونده نیز برای اجرای دستور به دادستانی ارسال شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آینده حوزه سلامت استان بوشهر روشن است، اما نیاز به کار، همدلی و تلاش شبانه‌روزی است.

کد خبر 5643500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha