۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴

همزمان با سفر رئیس جمهور به کردستان صورت گرفت؛

عملیات اجرایی کارخانه طلای شهرستان سقز آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانه طلای شهرستان سقز آغاز شد

سقز- عملیات اجرایی کارخانه طلای شهرستان سقز با سرمایه گذاری هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان روز پنجشنبه همزمان با حضور رئیس جمهور در کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات احداث این طرح پیشران روز پنج شنبه و با دستور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سنندج و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

جعفر توان فرماندار سقز در آئین کلنگ زنی این طرح صنعتی اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری این پروژه هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: مجوزهای لازم برای ساخت کارخانه طلای سقز از سال ۱۴۰۰ صادر شده و قرار است سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

بختیار خلیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: این پروژه که در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار اجرا می‌شود، سرمایه گذار آن، شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی و بهره بردار آن، شرکت معادن طلای استان کردستان است.

وی افزود: ذخیره کانسنگ اسیدی آن ۱٫۴ میلیون تُن و ذخیره سولفیدی آن ۸٫۸ میلیون تُن است.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که این طرح برای ۳۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کند، ادامه داد: محصول تولیدی این کارخانه شمش طلا خواهد بود و سالانه ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا از آن برداشت خواهد شد.

در آئین کلنگ زنی که در روستای «مازوجدار» برگزار شد، بختیار خلیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، محمود قادر مرزی، مدیر عامل شرکت توسعه معادن طلای استان کردستان، خانواده شهدا، اعضای شورای اداری، رئیس شورای شهرستان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران و مردم روستا حضور داشتند.

کد خبر 5644686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha