۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷

اولاف شولتز: اقدامات ناتو نباید به تقابل مستقیم با روسیه منجر شود

اولاف شولتز: اقدامات ناتو نباید به تقابل مستقیم با روسیه منجر شود

صدر اعظم آلمان با بیان اینکه تحریم ها علیه روسیه باید ادامه یابد، گفت که اقدامات ناتو نباید به تقابل مستقیم با مسکو منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان گفت: اقدامات ناتو نباید به تقابل مستقیم با روسیه منجر شود، با این حال پیام ما برای مسکو این است که برای دفاع از هر وجب خاک کشورهای عضو ناتو در مقابل هر گونه تهدید احتمالی آماده هستیم.

بر اساس این گزارش، صدر اعظم آلمان طی یادداشتی برای مجله «فارین افرز» Foreign Affairs نوشت: ما هرگز الحاق غیرقانونی اراضی اوکراین به روسیه را به رسمیت نخواهیم شناخت و برای توافق بر سر تمهیدات دستیابی به حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین آمادگی داریم.

شولتز ادامه داد: ما از تحولات گذشته درس گرفته ایم و امنیت اروپا در آینده بر متنوع ساختن منابع واردات انرژی تکیه خواهد کرد. به همین دلیل است که آلمان به دنبال تبدیل شدن به ضامن امنیت اروپا طبق انتظار متحدان ما است تا بنیانگذار پل‌های ارتباطی در داخل اتحادیه اروپا و مدافع شجاع راه حل های چندجانبه برای مشکلات جهانی باشد.

به گفته صدراعظم آلمان، این کشور تمام تلاش خود را برای ارتقا و تقویت نظم جهانی بر اساس اصول منشور سازمان ملل متحد به کار می‌گیرد و رفاه، امنیت و دموکراسی آلمان در گرو رعایت و پایبندی به قوانین عمومی است.

اولاف شولتز در بخشی دیگری از یادداشت خود با ادعای اینکه تأثیر تحریم‌ها علیه روسیه در حال افزایش است، نوشت: تحریم‌ها علیه روسیه باید برای مدتی طولانی حفظ شود. هیچ چیز به اندازه تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه، قدرت اتحادیه اروپا و ناتو را نشان نمی‌دهد.

کد خبر 5647442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha