۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴

معاونت علمی اعلام کرد؛

اجرای طرح‌های فناورانه هوشمندسازی برای رونق صنعت کشاورزی

اجرای طرح‌های فناورانه هوشمندسازی برای رونق صنعت کشاورزی

بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، طرح های فناورانه حوزه کشاورزی در راستای رونق به این صنعت اجرایی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، کشاورزی صنعتی است راهبردی و کهن که بشر تا به امروز با کمک آن توانسته بخش بزرگی از نیازهای غذایی خود را از طبیعت و دل زمین تامین کند. اما با توجه به کمبود منابع طبیعی و غذایی ضروری است که این صنعت اثرگذار در زندگی مردم، به سمت هوشمند شدن و استفاده از فناوری و نوآوری حرکت کند.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز در همین راستا و بر اساس ماموریتی که در زمینه توسعه استفاده از فناوری های زیستی در صنایع مختلف دارد؛ تلاش کرده تا با رسوخ فناوری‌های زیستی به صنعت کشاورزی، زمینه بازدهی بیشتر محصولات را فراهم کند و در افزایش سودآوری و پایداری در کشاورزی، ارتقای اعتبار محصولات میان مصرف کنندگان و کاهش هزینه ها نقش آفرینی داشته باشد.

«بسته‌ طرح های مشترک حوزه‌ کشاورزی هوشمند» جز اهداف معاونت علمی است. در این ماموریت طرح های «تشخیص هوشمند عوامل خسارت‌زای کشاورزی»، «تهیه بن‌سازه مدیریت آفات»، «سیستم‌های کنترل هوشمند گلخانه‌ای»، «تولید پهپادهای گرده افشان»، «پایش تصویری مزارع» و «طرح الگویی سامانه‌ی پشتیبانی تصمیم‌گیری»، اجرایی می شوند.

کد خبر 5651040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha