۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸

تحلیلگر سیاسی:

آمریکا نگران اوکراین نیست و فقط و فقط به پول فکر می‌کند

آمریکا نگران اوکراین نیست و فقط و فقط به پول فکر می‌کند

یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید: اینکه فکر کنیم واشنگتن نگران اوکراین است، به شدت کوته‌بینانه است چون آمریکایی‌ها تنها و تنها به یک چیز علاقه دارند و آن، پول است.

به گزارش خبرگزاری مهر، لیسا هِیوِن، تحلیلگر و مفسر تلویزیونی در گفت‌وگو با اسپوتنیک، می‌گوید که آمریکایی‌ها همواره تنها به پول فکر کرده‌اند و اینکه تصور کنیم آنها نگران اوکراین هستند، تفکری به شدت کوته‌بینانه است.

هیون دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را یکی بدترین دولت‌های تاریخ سیاست این کشور در حوزه «مدیریت پول» توصیف کرد و گفت: اوکراین برای آنها ابزاری بی‌نقص جهت انتقال پول بین منافع خاص‌شان است تا از این طریق مقاصد سیاسی خودشان را پیش ببرند.

وی در واکنش به اینکه سازوکار نظارت بر تامین مالی اوکراین از سوی آمریکا را چگونه توصیف می‌کند، گفت: اگر شبیه همه سازوکارهای سیاسی آمریکا باشد، باید بگویم که یک توپ غول‌پیکر توخالی است.

او افزود: افرادی که در پولشویی از طریق جنگ اوکراین دخیل هستند، چطور می‌توانند برای قضاوت خودشان منصف و بی‌طرف باشند؟ چنین نظارتی تا زمانی که طرف ثالث وارد ماجرا نشود، اتفاق نخواهد افتاد که البته واشنگتن اجازه چنین چیزی را نخواهد داد.

وی با اشاره به کمک آمریکا به اوکراین، گفت که «سرازیر کردن پول و اسلحه به کی‌یف و دولت ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) همچنان بین جنگ‌طلبان و همچنین عناصر غیرمحافظه‌کار هر دو حزب آمریکا، طرفدار دارد.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که مایکل مک‌کول، عضور ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و سناتور جیم ریش، عضو ارشد هیدت روابط خارجی سنا آمریکا در نامه‌ای به دیوان محاسبات این کشور خواستار ارائه اطلاعات درباره نحوه نظارت دولت بایدن بر ۱۴.۹ میلیارد دلار بودجه تخصیصی به اوکراین شدند.

آمریکا و متحدانش تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده‌اند. روسیه که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود در اوکراین را آغاز کرده، همواره تاکید کرده که تسلیح کی‌یف تنها به تشدید و طولانی شدن جنگ منجر خواهد شد.

کد خبر 5651258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      آمریکا ، فقط مجری اراده روزگار است .
    • خسرو IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      شاید شما بخواید اینجوری غیر مستقیم اینو تو ذهنها متبادر کنید ولی احدی اینجوری فکر نمیکنه . البته این رشته سری دراز دارد . غرب هم تو نوبته . همونطور که روسیه فکر عاقبتش رو نکرد .غرب نمیتونه تشخیص بده چی به چیه