۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۸

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم:

سالانه ۵۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان قم اضافه می شود

سالانه ۵۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان قم اضافه می شود

قم- رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم گسترش کشت گلخانه ای است که در این راستا سالانه ۵۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حاجی رضا بعد از ظهر شنبه در دیدار آیت الله اعرافی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار داشت: امروز جهاد کشاورزی تأمین کننده امنیت غذایی است و بیش از ۸۵ درصد پروتئین مورد نیاز توسط بخش کشاورزی در داخل تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: برنامه داریم تا از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان در عرصه افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی استفاده کنیم.

حاجی رضا گفت: ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد که از این میزان ۶۴ هزار هکتار سطح زیر کشت مزارع و باغات است که ۴۲ هزار هکتار آن مزارع زراعی و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان قم ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن محصول در بخش‌های مختلف دامی، گیاهی، شیلات و گلخانه‌ای را دارد افزود: یکی از مهمترین بخش‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی استان قم در حوزه دام و طیور است و قم از جمله مراکز مهم باراندازهای دام کشور به شمار می‌رود.

حاجی رضا عنوان داشت: مجتمع‌های بزرگ دامپروری در استان قم مشغول فعالیت هستند و در حال حاضر ۲ درصد پروتئین مورد نیاز کشور در قم تولید می‌شود.

وی با بیان تغییر الگوی کشت با توجه به اقلیم استان قم در دستور کار است افزود: در سه سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و تلاش می‌شود تا با حفاظت از آب و خاک بتوان میزان تولید محصولات کشاورزی در استان قم را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم گسترش کشت گلخانه‌ای است که در این راستا سالانه ۵۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان اضافه می‌شود.

کد خبر 5651673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یوسف ابوطالبی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      آقای مدیر جهاد قم ، خبر از دامدارهای نمونه استانت داری؟ خبر از دامداری مطرح استان در روستای خاوه دارید؟ خبر دارید دامدار به خاک سیاه نشست ؟ گلخانه هم مثل دامداری ، نفر بعد از شما میاد با خاک یکسانش میکنه