۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۹:۰۷

سلیمی در صحن مجلس:

لزوم توجه به تمامیت ارضی ایران/ چین به پیمان شانگهای پایبند باشد

لزوم توجه به تمامیت ارضی ایران/ چین به پیمان شانگهای پایبند باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه جزایر سه‌گانه ایرانی بوده، هست و خواهد بود، گفت: دولت چین به پیمان شانگهای پایبند باشد، چرا که در این پیمان به تمامیت ارضی ایران اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۰ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، طی تذکر شفاهی گفت: به مسئولان چینی و رئیس جمهور چین هشدار می‌دهم که فریب عکس‌های کوکی کشورهای حاشیه خلیج فارس را نخورند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور چین در این سفر نشان داد بیش از آنچه تصور می‌شد، ساده است. جزایر سه‌گانه ایرانی بوده، هست و خواهد بود و هر کسی بخواهد نسبت به این موضوع ورود کند، با برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت چین به پیمان شانگهای پایبند باشد، چرا که در بند دو پیمان شانگهای به تمامیت ارضی ایران اشاره شده است. بهتر بود رئیس جمهور چین با مشاوران خود مشورت می‌کرد و متوجه می‌شد که در اساسنامه پیمان شانگهای چه مواردی آمده است.

کد خبر 5651806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      4 1
      قراره ازین به بعد مرگ بر چین هم به فهرست ناسزاهای ایام الله هامون اضافه بشه یعنی؟
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      گلی به گوشه جمالتون!! تایوان را به رسمیت بشناسید
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 1
      خدا رو شکر یکی یکی سیاست‌های غلط شما داره به بار میشینه حالا برید قرارداد ۲۵ ساله ببندید دریا بفروشید جزیره بفروشید
      • امیر IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        0 0
        حالا که عربستان قرارداد بسته مستعمره شده؟؟ طیف غربگرا که دم از بهبودی مضاعف اقتصاد عربستان وچین میزنه ایران که قراردادمیبست فریاد فروش وطن ماریا ووو مستعمره چین شدن می‌کردید نمیکنید !!جمع کنید بساط مرور گونه خودتان را ایران مستقل با کسی در مورد تمامیت ارضی شوخی ندارد از از گل درود نمیتوانید ماهی بگ
      • ... IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        0 0
        کدام فروش دریا ووطن؟؟!!از البانی چه خبر پیری زمان قراداد عربستان دم از تعامل اقتصادی مرشد میکنید اما زمان قراداد ایران با چین سخن از مستعمره شدن ایران!!!؟؟ دست شما اجنبی پرستان برای ملت ایران رو ضده775