۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰

تصویب قطعنامه تمدید ارسال سلاح به اوکراین در سال ۲۰۲۳ از سوی رم

تصویب قطعنامه تمدید ارسال سلاح به اوکراین در سال ۲۰۲۳ از سوی رم

قطعنامه تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳ توسط پارلمان ایتالیا تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، پارلمان ایتالیا امروز سه شنبه قطعنامه ای را برای تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳ تصویب کرد.

در همین ارتباط، پارلمان ایتالیا اعلام کرد که نمایندگان این کشور پس از بحث و بررسی پیرامون این موضوع، قطعنامه تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳ را تصویب کردند.

در همین ارتباط، وزیر دفاع ایتالیا پیشتر از شرایط توقف ارسال کمک های نظامی به اوکراین و جنگ افروزی در این کشور گفت.

« گیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا در پارلمان این کشور اعلام کرد: به محض آغاز مذاکرات صلح برای پایان دادن به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات از ایتالیا به اوکراین متوقف خواهد شد.

وزیر دفاع ایتالیا در ادامه سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمان این کشور افزود: من می‌ دانم که کمک‌ های نظامی به اوکراین دیر یا زود باید پایان یابد. این کمک ها زمانی پایان می‌ یابد که مذاکرات صلحی را که همه به آن امید داریم، آغاز شود.

در اوایل ماه جاری، دولت ایتالیا فرمانی را تصویب کرد که بر مبنای آن به این کشور اجازه می‌ دهد به ارسال تسلیحات اوکراین برای سال آینده بدون درخواست مجوز رسمی از پارلمان برای هر محموله جدید ادامه دهد.

«جورجیا ملونی» نخست‌ وزیر ایتالیا در این باره گفت که علی‌رغم اختلافات درون ائتلاف راست‌گرای حاکم و مخالفت افکار عمومی در مورد موضوع تامین تسلیحات اوکراین، رم متعهد شده است که به حمایت از اوکراین ادامه دهد.

کد خبر 5654455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha