۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

وضعیت ملکی ۸۰ درصد مؤسسات قرآنی قزوین مطلوب نیست

وضعیت ملکی ۸۰ درصد مؤسسات قرآنی قزوین مطلوب نیست

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: از ۳۴ مؤسسه قرآنی استان قزوین ۱۵ درصد دارای وضعیت ملکی مطلوب، ۳ درصد خوب و ۸۲ درصد ضعیف و خیلی ضعیف هستند.

محمدحسین فائزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نیازهای مؤسسات قرآنی در استان قزوین اظهار کرد: ارزیابی دقیقی از نیازهای کنشگران مردمی قرآن صورت نگرفته بود تا چالش‌ها، اولویت و نیازهای آنان بررسی شود.

وی با بیان اینکه تا وضع موجود را نشناسیم به دقت نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم، افزود: با اقدامات صورت گرفته نظام مسائل مؤسسات قرآنی استان قزوین احصاء شده و امروز میدانیم که نظام مسائل و اولویت‌های کنشگران مردمی قرآن در استان قزوین چیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به تعامل و ارتباط دستگاه‌های حوزه قرآنی با یکدیگر ادامه داد: این مشکل که دستگاه‌های فرهنگی و فعال در عرصه قرآن مکمل یکدیگر نیستند وجود دارد اما با توجه به روابطی که بین دستگاه‌های مرتبط با حوزه قرآن است کارهای خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای ۳۴ مؤسسه فعال ثبت شده در استان قزوین با حضور میدانی یک کارنامه واقعی پر کرده‌ایم، تاکید کرد: شاخصه‌های مطلوبیت مؤسسات احصا شده و بر اساس ملاک‌های کمی، از این مؤسسات ارزشیابی صورت خواهد گرفت.

فائزی تاکید کرد: با تعیین این شاخصه‌ها وضع مطلوب ما مشخص است و باید تلاش کنیم مؤسسات قرآنی به وضع مطلوب برسند.

این مسئول تاکید کرد: به طور مثال از ۳۴ مؤسسه قرآنی استان قزوین ۱۵ درصد دارای وضعیت ملکی مطلوب، ۳ درصد خوب و ۸۲ درصد ضعیف و خیلی ضعیف هستند.

وی از حرکت به سمت استفاده از خیرین قرآنی خبر داد و تصریح کرد: تقویت شبکه ارتباطی مؤسسات قرآنی با ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان قزوین از اقداماتی است که باید در مؤسسات قرآنی صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تبلیغ و اطلاع رسانی، زیرساخت‌ها و فضاسازی مؤسسه، اعطای مدرک و برگزاری دوره‌های آموزشی از مشکلات مؤسسات قرآنی در استان قزوین است.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های قرآنی استان قزوین بسیار بالا است و باید از این افراد در تقویت مؤسسات قرآنی استفاده کنیم

فائزی با بیان اینکه به دنبال تصدی‌گری در حوزه قرآن نیستیم و نقش حمایتی داریم، ادامه داد: بیش از ۲۰ مشکل مؤسسات در قالب ۵ مشکل دارای اولویت و ۱۵ مشکل ثانویه احصا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه معتقدیم حل این مشکلات بیش از ۷۰ درصد مشکلات مؤسسات قرآنی حل می‌شود، یادآور شد: تقویت کنشگران قرآنی استان قزوین در دستور کار است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت خود را از اجرای این طرح‌ها در استان قزوین اعلام کرده است.

کد خبر 5654711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha