۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲

مدیرعامل شرکت ملی گاز:

‌قبض گاز محرومان رایگان می‌شود

‌قبض گاز محرومان رایگان می‌شود

چگنی گفت: براساس بند (ک) تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۱، گاز مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است. منابع لازم برای این امر از طریق افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف تامین میشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، مجید چگنی در این باره اظهار کرد: حدود ۹۳۵ هزار مشترک کمیته امداد از این بند قانونی استفاده می‌کنند، همچنین مددجویان سازمان بهزیستی نیز ۳۲۴ هزار مشترک هستند که در مجموع حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار مشترک تحت پوشش این بند قانونی، گازشان رایگان است.

وی تأکید کرد: از کمیته امداد و سازمان بهزیستی درخواست کردیم مشترکان جامانده را به لیست‌شان اضافه کنند و اگر افرادی تحت پوشش این دو نهاد مهم هستند و هنوز از قبض رایگان استفاده نمی‌کنند، معرفی شده تا به لیست اضافه شده و تحت پوشش قرار بگیرند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه با پایداری هوای سرد در کشور، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است، افزود: از مردم عزیز درخواست می‌کنیم که با مصرف بهینه، این مقدار را کاهش دهند.

چگنی تأکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، استان تهران بالاترین مصرف گاز را داشته و استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. امیدواریم مردم کمک کنند که این مقدار کاهش یابد تا در گازرسانی به سایر بخش‌ها از جمله صنعت، با محدودیت مواجه نشویم.

کد خبر 5656553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      قبض گاز محرومان !!؟؟ اولا خودم در منطقه شهری جنوبی مناطق محروم هستیم اصلا در مناطق محروم گازکشی خانگی برای پخت و پز وجود ندارد که بخواد قبض گاز بیاد منطقه محروم جنوب ایران هرمزگان (جزیره قشم ) مناطق محروم دیگر روستاها همچنان کپسول گاز قدیمی شارژ استفاده میشه جا تاسفه برای مسئولین
    • نسیم IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      والا ملت ایران برخی استان شهرهای جنوبی ایران که مشاء تامین کننده ذخایر استخراج گاز و به مناطق شمالی سردسیر ایران به شهرها استان ها و خارج از کشور همسایگان هستند این داخل از محرومین محروم تر هستند
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      صدالبته ازجیب بقیه مردم.