تازه ترین تحولات کرانه باختری؛

زخمی شدن ده ها فلسطینی در رام الله و نابلس

زخمی شدن ده ها فلسطینی در رام الله و نابلس

منابع فلسطینی از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری و زخمی شدن ده ها نفر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در چند ساعت گذشته به تعدادی از شهرک‌های فلسطینی یورش بردند و هلال احمر فلسطین از مجروح شدن دست کم ۴۸ نفر در جریان درگیری‌ها در نابلس خبر داد.

بر اساس گزارش منابع محلی، نظامیان اشغالگر تعدادی کودک فلسطینی را در روستای «فقوعه» در شمال شرقی جنین دستگیر کردند. در رام الله نیز یک جوان فلسطینی در نزدیکی اردوگاه «عوفر» بر اثر گلوله‌های اشغالگران مجروح شد. همچنین جوانان فلسطینی در غرب رام الله با یورش نظامیان اشغالگر مقابله کردند.

در شمال الخلیل، جوان فلسطینی یک برج نظامی اشغالگران در ورودی شهر بیت امر با کوکتل مولوتف هدف قرار دادند. در نابلس، نظامیان اشغالگر به روستاهای «تل» و «مادما» یورش بردند و شهروندان با آنها مقابله کردند.

این تحولات در حالی است که سازمان هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۴۸ فلسطینی در درگیری با نیروهای اشغالگر در روستاهای بیت دجن، مادما و اوسرین در منطقه نابلس خبر داد.

منابع محلی تأیید کردند که نظامیان اشغالگر به شرکت کنندگان در راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی در بیت دجن در شرق نابلس، گلوله، بمب‌های صوتی و گاز اشک آور شلیک کردند.

از سوی دیگر، «یوسی داگان» رئیس شورای شهرک سازی در شمال کرانه باختری، روز جمعه از نظامیان اشغالگر خواست تا عملیات نظامی را در نابلس در کرانه باختری آغاز کنند.

داگان گفت: به هیچ وجه بازگشت موج عملیات را مانند ماه‌های پیش نخواهیم پذیرفت. من خواستار لزوم بستن فوری گذرگاه‌های اطراف نابلس و آغاز عملیات نظامی به منظور جلوگیری از موج دیگری عملیات خونین هستم.

کد خبر 5657160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha