۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۹:۳۳

واکنش مخاطبان نسبت به گزارش «تولید تراکتور» در خبرگزاری مهر؛

فروش ۵۰میلیون تومانی نوبت/دلال ها بازار تراکتور را مدیریت می کنند

فروش ۵۰میلیون تومانی نوبت/دلال ها بازار تراکتور را مدیریت می کنند

برخی از مخاطبان در واکنش به گزارشی که اخیرا در خبرگزاری مهر با موضوع مشکلات تراکتور سازی در کشور منتشر شد اعلام کردند هم اکنون دلالان با دریافت ۵۰ میلیون تومان نوبت واگذار می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تراکتور یکی از ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی بوده که با توجه به گسترش این بخش، تراکتور هم به لحاظ فناوری در کشورهای توسعه یافته پیشرفت بسیاری داشته است. امروز تراکتورها تخصصی ساخته شده تا نیازمندی کشاورزان را به نحو احسن رفع کنند. دو هفته قبل بود که مهر گزارشی درباره وضعیت تولید و واردات تراکتور منتشر کرد. در این گزارش قطعه سازان و تولیدکنندگان تراکتور از مطلوب بودن تیراژ تولید گفته بودند. به گفته این صنعتگران تیراژ تولید داخل علاوه بر پوشش نیاز داخل به گونه‌ای است که حتی بخشی از محصولات هم صادر شده و به ۲۵ کشور جهان ارسال می‌شود.

تولیدکنندگان تراکتور با بیان اینکه امسال تیراژ تولید ۳۳ درصد افزایش یافته علت انباشت تقاضا را مربوط به کاهش قدرت خرید کشاورزان دانستند و عنوان کردند، برای برون رفت از این وضعیت باید تسهیلات بانکی لازم به آنها اختصاص یابد. این در حالی است که کشاورزان این ادعا را رد کرده و تاکید کردند پس از ثبت نام برای خرید تراکتور باید ۴ سال و حتی بیشتر در صف انتظار باشند.

در واکنش به این گزارش برخی از مخاطبان ضمن کامنت هایی به روشن شدن وضعیت بازار تراکتور بیشتر کمک کردند.

یکی از مخاطبان یادآور شده است «من تراکتور باغی ۴۷۰ جفت دیفرانسیل مدل ۱۴۰۱ خریدم. شفت گیربکس بر عکس گذاشته شده که شفت گاردن تراکتور برای سمپاشی جا نمی‌رفت و پیچ‌های پمپ هیدرولیک داخل گیربکس باز بود که فرار روغن داشت. همچنین بازوهای تراکتور بالا نمی‌رود و روغن ریزی زیاد است. کیلومترشمار تراکتور از روز نخست اعداد را به اشتباه نشان می‌دهد و خلاصه پمپ فرمان درست کار نمی‌کند.»

دیگری نوشته است «واردات را آزاد کنید استهلاک شر کت‌های داخلی بالاست اگر فعالیت نداشته باشند ضررش کمتر است….»

کشاورز دیگری به گلایه گفته «افرادی مثل ما که به تراکتور و ادوات مختلف برای کار کشاورزی نیاز داریم و چندین سال است ثبت نام کرده‌ایم اما هنوز تراکتوری تحویل نگرفتیم باید چند سال لنگ تراکتور باشیم. هرسال با کلی مکافات تا یک تراکتور اجاره شود کار را انجام دهد که عموماً هم شخم اصولی زده نمی‌شود خیلی از فعالیت‌ها معطل مانده است. افرادی هم از کشاورزی کوچک‌ترین اطلاعی ندارند تراکتور دریافت کنند».

دیگری نوشته «من یک کشاورز هستم. نیاز شدید به تراکتور دارم. یک تراکتور مدل ۶۴ رومانی دارم جوابگوی کارم نیست، چرا دولت طرح تعویض تراکتور فرسوده را اجرا نمی‌کند؟»

کشاورز دیگر با بیان اینکه ۶ سال است که برای خرید یک تراکتور دولتی ثبت نام کرده و هنوز تراکتور مورد نظر را تحویل نگرفته است، گفته «۶ سال پیش ثبت نام کردم. نفر ۱۴۵ هستم. تا ۲۰ سال دیگر هم نوبتم نمی‌شود. هیچکس هم جوابگو نیست از جهاد کشاورزی تا سایر نهادهای متولی.»

کشاورزی هم با عصبانیت نسبت به فناوری تراکتورهای داخلی عنوان کرده «تراکتور تولید داخل در حال انقراض است با اینکه توانی در آن نیست اما فقط جیب دلال‌ها را پر می‌کند.»

یکی از فعالان بخش کشاورزی با بیان اینکه تجهیزات و ابزار کار به اندازه کافی در اختیار کشاورز نیست، نوشته است «این چه کشاورزی هست که نه تجهیزات درست و حسابی دارد نه تراکتور. کشاورز با تراکتورهای ۴۰ سال پیش ساخت رومانی کشاورزی می‌کند آن‌وقت انتظار داریم بخش کشاورزی پیشرفت کند. توان خرید کشاورز محدود است و برای جایگزین کردن تجهیزات فرسوده از جمله تراکتور توان خرید تراکتور داخلی را هم ندارد چون قیمت‌ها بسیار بالاست.»

واکنش به خرید ۷۰ هزار تراکتور تا پایان سال

در گزارش دوم در حوزه تأمین تراکتورهای مورد نیاز بخش کشاورزی مهر از آمار واردات تراکتور در سال جاری از زبان یکی از کارشناسان عنوان کرده بود که قرار است ۷۰ هزار تراکتور تا پایان سال وارد کشور شود.

یکی از خوانندگان اخبار خبرگزاری مهر در واکنش به این گزارش نوشته است «من ۵ ساله ثبت نام کردم خبری نیست. دو تا تراکتور مدل ۶۰ دارم که کفاف کارم را نمی‌دهند. چرا مسئولان به مشکلات کشاورزان رسیدگی نمی‌کنند.»

کشاورزی هم از آذربایجان گلایه مند بود «سهمیه تراکتور نقدی به نمایندگی‌ها واگذار شده و این نمایندگی‌ها باعث نابودی کشاورز و افت تولید در برخی استان‌ها شده‌اند زیرا نوبت کشاورز را به افراد سودجو و دلال با مبلغ ۵۰ میلیون رشوه می‌دهند و کشاورز هم معطل بدون ابزار مناسب کار روز به روز با چالش‌های بیشتری مواجه است.»

دیگری هم از انتظار ۱۵ ساله‌اش برای دریافت تراکتور گفته است.

یکی از مخاطبان نیز در حمایت از تولید داخل عنوان کرده است «به جای سر و سامان دادن به بازار داخل واردات انجام می‌شود. تراکتور ایرانی جز بهترین تراکتورها است. صادرات دارد. فقط دنبال توجیه واردات هستید.» این در حالی است که مخاطب دیگری نوشته «ای کاش فقط ۳ تا ۴ سال در نوبت بودیم، کشاورزی که تراکتور را دو برابر قیمت از بازار آزاد خریداری می‌کند به جای اینکه این تراکتور داخلی حداقل دو سال کار مفید داشته باشد به دلیل کیفیت نامطلوب صاحب آن ناچار است هر روز در تعمیرگاه‌ها باشد، شرکت‌ها به فکر ارتقا کیفی محصولات خود نیستند».

در نوشته‌ای آمده، برخی مدیران با دلال‌ها همراهی می‌کنند و توضیح داده «دلال کسی است که همه جا نفوذ داشته باشد. سوداگران اصلی پشت دلال‌ها پنهان می‌شوند و با این شگرد دنبال سودهای بادآورده هستند.»

یکی هم در حق ما دعا کرد و گفته «درود و صد درود که درد بزرگ امروز کشاورز را درک کرده‌اید و موضوع واردات تراکتور را پیگیری می‌کنید. امیدوارم با کوتاه شدن دست دلالان و اختصاص یافتن تسهیلات بانکی مناسب تراکتورها به دست مصرف کننده واقعی برسد.»

کشاورز دیگر هم با بیان اینکه ۲۶ هکتار زمین دارد اما ۶ سال است که هنوز تراکتور خود را تحویل نگرفته است، گفته «اگر واردات ۷۰ هزار تراکتور عملیاتی شود اقدام دولت بسیار قابل تقدیر است و قسمتی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی رفع می‌شود. بنده سال هاست تجربه تخصصی در این بخش داشته و با مشکلات آن آشنا هستم. ضریب مکانیزاسیون در کشور ما بسیار پایین است به طوری که متوسط در دنیا ۱.۲ اسب بخار به ازای هر هکتار است اما این در ایران ۰.۲ اسب بخار تخمین زده می‌شود.»

پلیس چه گفت

یکی از گلایه‌های کشاورزان این بود که پلیس راهنمایی و رانندگی برخی تراکتورهای تولید داخل که مونتاژی است را به عنوان وارداتی شناخته و پلاک نمی‌کند. یکی از فعالان حوزه کشاورزی عنوان کرده بود دود این ناهماهنگی نهادها به چشم کشاورز رفته و صدایش هم به جایی نمی‌رسد. امروز برخی کشاورزان پس از ۴ سال هنوز نتوانسته‌اند برای تراکتورهای مونتاژی داخل پلاک دریافت کنند و باید گازوئیل را با قیمت بالا لیتری بین ۳ تا ۴ هزار تومان خریداری کنند.

طی چند تماس خبرنگار مهر با پلیس راهنمایی و رانندگی برای دریافت پاسخ چرایی این موضوع پلیس حاضر به گفت وگو نشد و فقط اعلام کرد مشکل حل شده و پلاک گذاری انجام می‌شود.

سخن پایانی

گزارش میدانی خبرنگار مهر از وضعیت بازار تراکتور گویای قیمت‌هایی است که از حدود ۳۵۰ میلیون تومان آغاز و به بالای یک میلیارد تومان می‌رسد؛ علاوه بر اینکه یکی از فروشندگان تراکتور اعلام کرد با وجود افزایش نرخ ارز قیمت تراکتور در کارخانه تغییر نکرده اما در سفارش‌های جدید احتمالاً تغییر قیمت‌ها رخ دهد. در حال حاضر به دلیل نوسان قیمتی دلار تولیدکنندگان، تراکتوری تحویل نمی‌دهند تا ثبات نسبی برقرار و قیمت‌های جدید اعلام شود.

در ادامه قیمت چند مدل تراکتور که در سایت دیوار برای فروش گذاشته شده، می‌آید (قیمت‌ها به تومان است).

جدول قیمت تراکتور

مدل قیمت
تراکتور بیل دار رومانی لودر اتوماتیک صفر ۴۰۰۰۰۰۰۰۰
تراکتور رومانی مدل ۶۰ ۱۱۰۰۰۰۰۰۰
تراکتور فرگوسن ۲۸۷ جفت دستی ۳۵۰۰۰۰۰۰۰
تراکتور فرگوسن مدل ۱۳۷۹ ۱۵۰۰۰۰۰۰۰
تراکتور ۴۷۵ جفت ۵۰۰۰۰۰۰۰۰
تراکتور ۳۹۹ جفت مدل ۹۳ ۵۴۰۰۰۰۰۰۰
تراکتور لندینی ۱۶۵ جاندیر نیو هلند کیس کلاس ۱۸۵۰۰۰۰۰۰۰

کد خبر 5657443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      13 0
      متاسفانه ایران در تمام زمینه ها اعم از خودرو وسکه وحتی مایحتاج مردم حیات خلوت دلاها شده است کسی لیاقت رسیدگی ندارد به گونه ای که مردم در حال نابودی هستند
    • ناشناس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      3 7
      لطفا با سند خبر بدهید.
    • منصور IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      13 0
      دلالها کشور را مدیریت میکنند!.....
    • محمد AE ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      20 0
      کل بازارایران دست دل الارافتاده هرطورکه دوست دارن قیمت ءگذاری میکنن هرساعت یه قیمت
    • غ IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      19 1
      کشاورزی هستم سالی حدود۵۰هکتارکشت دارم تا۲سال قبل تراکتورداشتم کارهایم راانجام میدادم ولی بخاطرخشکسالی وبدهی مجبوربه فروش تراکتورشدم اکنون جهادکشاورزی تراکتوررابه دلالهامیدهدنه به کشاورز
      • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
        9 1
        دولت و شرکتهای سازنده با دلالها شریک هستند
    • محمد علی مرجانی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      14 4
      پنج سال قبل در جهاد کشاورزی منطقه خودمان با داشتن هفتاد هکتار زمین ثبت نام کردم و تا به امروز تراکتوری دریافت نکردم ،در سال ۱۴۰۱کل درآمد محصولات کشاورزیم حدودا ۳۰۰ میلیون تومان بود که اگر هزینه های مصرف شده از آن کسر گردد ،آنچنان چیزی برایم باقی نخواهد ماند ،آیا اصلا توان خرید بدون تسهیلات میتوانم؟؟
      • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        17 7
        شما هفتاد هکتار دارید ،چی کاشتید که فقط ۳۰۰ میلیون سود کردید؟! مرد مسلمون هفتاد هکتار اگه فقط اجاره بدید چند برابر این مبلغ می شود ،لطف شفاف صحبت کنید؟
      • Hamid IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        1 12
        واقعا چرا حرف الکی باید بزنییییییم؟؟؟! 70هکتار؟؟؟؟!
      • Reza IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        5 0
        شاید منظورش زمین دیم باشه.سال۱۴۰۱ رو داره میگه که خشکسالی بوده.همون ۳۰۰ تومن خوب داده
      • Aryan IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
        2 0
        والا ما با ۲۰ هکتار دیم بیشتر از مبلغ شما برداشت داریم
      • شیروانی IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
        1 0
        یه روستاهستیم که اکثراکشاورزن که موقع کشت اصلا تراکتور به این روستا نمیایدوبه دلیل اینکه نه کسی گواهینامه دارد ونه زمین زیاد که بتوان ثبت نام کردقدرت خریدازادهم نداریم
      • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
        1 0
        شما هفتاد هکتار و علف هرز هم کشته بودی که پول فروش کاه بالاتر ازین رقم میفته. حالا ماگفتیم وضعیت کشاورزی خرابه ولی نه تو این حدی که شما میگی. الکی حرف نزن داداش
      • ع رع IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
        0 0
        حتما دیم بوده
    • اسحاق IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      10 1
      ۱۵ هکتار زمین دارم تراکتور ندارم توان خریدتراکتور از بازار ازاد ندارم ثبت نام کردم چند ساله اسمم در نیومده .چرا فکر ما کشاورزان نیستید .
    • فرهاد اسماعیلی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      2 1
      به نظر من قیمت تراکتور خیلی زیاد بالا رفته و هیچ ارزشی نداره ۳۶۹
    • AE ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      7 1
      سلام دیروز زنگ زدم نمایندگی تراکتور بخرم میگه سایتش باز نیست ولی به قیمت آزاد 50 میلیون بالاتر بهم پیشنهاد داد بیا بخر کاش مسولی بود که دلسوز کشاورز،و آبادانی کشور بود آخه با هزینه های بالای کود سم و هزینه نگهداری مگه کشاورز چقد داره که اینجوری هزینه کنه
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      7 0
      تورا خدا انقدر مردم مسخره نکنید تمام بازار تراکتور خودرو همگی قیمت نجومی و فقط دلال می تواند ثبت نام کند .یک سری به ایران خودرو دیزل بزند .درب خروج کشنده از کارخانه به نمایشگاه منتقل می شود والله این مملکت نمی توانی حتی پراید ی از کارخانه بخری .چقدر وعده وعده .خودتان خسته نشدید
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      7 0
      کشوری که مدعی تولید تراکتور و صادرات آن است چطور توان پاسخ به نیاز داخلی را ندارد؟ بگردید و اشکال را پیدا کنید تا مردم به جز تحریم خارجی تحریم داخلی رو هم تحمل نکنن
    • شهاب IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      4 1
      دلالاشون اکثرا کارمندای خود جهادن و بس
      • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
        2 0
        عامل اضلی گرانی تراکتور خود تراکتور سازی به بهانه مختلف تراکتور گران می کند واین گرانی هم به بازار دامن می زند اگر صداقت تو کار شان است تولید داخل انبار نمی کنند دلال کارمندان تراکتور سازی ونمایندگی هستند
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      0 0
      من کشاورزم سند مدرک بردم بعد سه سال گفتن جمع کردن چه سندی برو آزاد بخر .کشاورز پول کجا بود بره آزاد بخره .حاصل یه سال بهره کشاورز مگه چقدره.؟ یکی نیس بیاد بگه از کشاورز حمایت میکنم .اونم از محصولم کشاورزاون از سیب مونده تو سرددخونه اونم از چغندر که کیلوشو مخره دوهزار تومان
    • آرین IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      1 0
      متاسفانه تو کشور ما امار کسایی که میخوان از دست رنج مردم نون بخورن زیاده کساییم که مسئول رسیدگی هستن قیمتشون خیلی پایینه ینی میشه با ۳ یا ۴ میلیون تومن خریدشون نتیجشم میشه مملکتی مثل الان و‌کشاورزی مثل من که با ۱۶ هکتار زمین توان خرید که هیچ توان فک کردن به خریدم ندارم .
    • همایون IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      1 0
      سپاس و تشکر از خبرگزاری مهر بابت پیگیری مشکلات کشاورزان. لطفا پیگیر اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان بودجه ای باشید که برای تسهیلات مکانیزاسیون به وزارت جهاد اختصاص داده شده است اما متاسفانه حتی یک ریال آنهم به دست کشاورز نرسیده است.
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      1 1
      صدای اعتراض تمام صنوف در اومده حکومت به جای رسیدگی ب درد مردم ی طناب داده دست ای ادم دیوانه میگه بنداز گردنشون پراید تو این ماه ۳۰ تومن گرون شده مواد غذایی ۱۵ درصد این چ وضع مملکت داریه
    • یوسف امیری AE ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      2 0
      من هم ازکشاورزان منطقه فنوج سیستان وبلوچستانم هرچه درخواست تراکتور۴۷۵و۳۹۹دادم بمن ندادن ازاین لوول ۴۰۴دادن که بدردمان نمیخورد نگرفتم لطفا فکری عملی بکتیدتاهرکس بحقش برسدانهاکه یک مترمربع زمین ندارن تراکتورحتی۲تابهشون دادن
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      2 0
      سلام تا وقتی که دلال است ایران ویرانه
    • کشاورز خسته IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 2
      بنظرم که کشاورزی وتعطیل کنیم وبریم کارگری کنیم خیالمون راحت تره. رفتم جهاد کشاورزی واسه سهمیه تراکتور تا غوغایی برپاست و همه تراکتور میخوان و بعضی ها هم حواله سالهای ۹۱ و ۹۳ و .... تو دستشون و هنوز بهشون ندادن. بی خیال شدم برگشتم 😔😔 واقعا کشاورزی جز ضرر اجباری هیچی نیست
    • امیرعلی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      سلام من الان سه ساله توی نوبت هستم ولی هنوز موفق نشدم تراکتور دریافت کنم با صد هکتار زمین کشاورزی
    • حسین کفیلی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      1 0
      من خیلی وقت پیش درنمایندگی شهرستان هریس ثبت نام کردم ولی هنوز خبری نیست وبه فرموده رئیس جمهور محترم به کشاورزان رسیدگی ومساعدت کنین وفعلا همه کارای کشاورزی را باتراکتور اجاره ای انجام میدم که خیلی برام پرهزینه هست احتمالا درتحویل تراکتور یه جای کار می‌لنگد یا نمایندگی یا خود شرکت که باید مسولان رسی
    • احمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      2 0
      خدا شاهده ۱۲ ساله توجهات کشاورزی کرمانشاه شهرستان صحنه قول تراکتور به ما دادن خبري نیست
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      3 0
      مثل روز روشنه .معضل خودرو وتراکتور سازان فقط با واردات حل میشه .خواهشا مخ مردم رو کار نگیرید.
    • سجاد IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      3 0
      سلام اون موقع که تراکتور با تسهیلات ۴۵ بود ثبت نام کردم الان شده ۵۰۰ هنوز اسمم درنیامده حالا اون کجا ومن کجا چه سرعتی داشت
    • ناشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      2 0
      دولت پدر دلالهاست تنها راه کشاورزان اعتصاب واسه تحویل ندادن غله به سیلو ست چون باید ادوات را رایگان به کشاورز واقعی بدهد چون ما کارگر دولتیم
    • فریدونی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      2 0
      گرفتن تراکتور فقط با پا رتی توسط مدیران
    • حسین IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      ما ملت از همه اقشار ی چیز را هنوز اویزه گوشمون نکردیم این مسعله مهمی هستش تو چهل ساله گذشته با این رفتاری که مسعولان دارند ما هنوز یاد نگرفتیم که باید حده اقل صبره ۱۰۰ ساله داشته باشیم تا ب همه خواسته هامون برسیم
    • مملو IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      بله ماهم سال ٩٠ثبت نام کرده ایم شده یازده سال هروز میرم خدمات کسی جواب گو نیست ٣٠هکتار زمین کشاورزی داریم هرسال باید التماس کنی تا به زور بیان برات شخم بی کیفیت کنن خدایا تا کجا بیعدالتی ب امید خدا این کشور ب زودی عوض میشه و روز خوش ب چشممون بخوره
    • شاهین IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      ضعف مدیریت سازمان های دولتی و کاسبی کردن از جان مردم ایران هم از داخل مدیریت و هم خارج از مدیریت
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      فقط میخوام بگم تو این مملکت دیگه زندگی کردن ارزش نداره چون همه دارن مثل گرگ هم دیگرو تیکه تیکه میکنن خسته شدیم از این همه بدبختی خدادهم از ما روی برگردانده
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      مشکل کشاورزتنها تراکتور نیست برقی کردن جاه متر طول یک میلیون تومان شده کشاورز از کجا باید تامین کند چهار تا باز نشسته اداره برق پیمانکار شدن وبا حمایت اداره برق پوست کشاورز را قلفتی میکنند
    • امید AE ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      باور کنید ۲۲ هکتار سند دارم اما ۶ ساله پرونده ثبت نامم در جهاد کشاورزی و نمایندگی خبری ازش نیست اما چند ماه پیش طرف تراکتور تحویل گرفته با ۱.۵ هکتار!!!!! مشکل کجاست؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      سلام من یه کوباتا داشتم فروختم ۴۷۰ خریدیم پشیمان شدم تا از نمایندگی امد خونه همه جاش شروع کردن روغن دادن وقتی مبخواهی دنده بدهی از بس صدا دارهمسایه ها از دستم به جرم ابجاد سر وصدا از دستم شکایت کردن کوباتا برام بیست سال کار کرد اخه نگفت
    • محرومان روستایی بخش مرکزی شاهیندژ IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      ای مسولینی که درزمینه خدمات کشاورزی دست دارید تورو بخدا وروزی که ازدنیا میروید یه ذره انصاف به خرج دهید وبه فکر کشاورزان دست پینه شده باشید تا خداوند بهتان رحم کند ومدیون جامعه تولید وکشاورز نشویید ممنون ومتشکر منظورم تنظیم نوبت تراکتور دهی است
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 1
      بیشتر مطالب شما صحت نداره صف تراکتور سه سال تشکیل شده و کشاورزانی که ثبت نام کردن توی این سه سال به تراکتور رسیدن بعضی ها برای کشت یک یا دو هکتار درخواست تراکتور می کنند که شدنی نیست
    • مجید IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      بنده ام ۶ساله ثبت نام کردم .ولی بدون ثمر.فکر کنم بریم سراغ کا با گاو مثل قدیم بهتره .شخم کنیم .
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      همینطور هست که شما هم به اون اشاره کردید دولت قادر نیست مدیریت کند ضعیف و ضعیف تر شده دلال کل کشور را مدیریت میکند چون مسئولان با دلال هم دست شده وای به حال ما
    • قاسم IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      سلام این اوضاع نا به سامان تراکتور و ادوات در کشور اول به منابع طبیعی ،منابع زیر زمینی، کشاورز، و دولت ضرر وارد میکند چون تا کشاورز امکانات نداشته باشد تولید خوب هم نمیتواند انجام دهد و این امر باعث رساندن خسارت به همه میشود
    • مالک IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      من عاشق تراکتورم خیلی 399را دوس دارم 6سلندر
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      سلام شرکت تراکتور سازی وقتی که تراکتور برای نمایندگی بفرستد چرا دنبالش سوال نمی کند حداقل از خود شرکت با کشاورز تماس بگیرد تا ببیند تراکتور دست کشاورز رسیده یا نه این سوال خیلی مهم است
    • صادق زینالدینی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 1
      سلام خسته نباشید ب برادران عزیز من برج ۷ ًثبت نام برا ۴۷۵ کردم برج ۹ تحویل گرفتم با اطلاعیه جهاد کشاورزی استان با سند ۴ هکتار ابی برا ۴سیلند وبرا ۶سیلند باید ۱۰ هکتار سند داشته ومعرفی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه
    • هادی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 1
      با سلام خود نمایندگی با گرفتن ۵۰ تا ۸۰دمیلیون رشوه دراولین ثبت نام به شما تراکتور میده نمونه شو به چشم خودم دیدم
    • رضا AE ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 0
      منم امسال بیچاره شدم خشکسالی بود گندم دیم ما تو بعضی جاها 150کیلو بر هکتار میداد بازم مال ما بهتر بود تو روستا های همجوار مال اونا 70کیلو بر هکتار بود
    • محمود IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 0
      هنش دلال بازی
    • علی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      خود تولید کننده باید نمایندگی فروش داشته باشد کشاورز مراجعه کند سند کشاورزی خودش را نشان دهد با کد ملی تراکتور بخرد، هر کسی که نباید بتواند تراکتور بخرد. هر کس که سند مالکیت زمین کشاورزی دارد یا صادر کننده است کارت بازرگانی دارد میخواد صادر کند تراکتور بخرد
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 0
      رانت و دلال بازی اینجا هم بیداد میکند کسی هم جرات نمیکند دخالت کند.