۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۱

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبرداد؛

وام ۴۵ میلیون تومانی اسکان موقت به متقاضیان نوسازی واحدهای فرسوده

وام ۴۵ میلیون تومانی اسکان موقت به متقاضیان نوسازی واحدهای فرسوده

گرگان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تسهیلات اسکان موقت برای دوران نوسازی به مبلغ ۴۵ میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آیینی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان اظهارکرد: شهرداری‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ درصد تخفیفات را در بافت‌های فرسوده اعمال کرده و مابه تفاوت آن را از دولت دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات در بافت فرسوده پرداخت می‌شود، است. افزود: همچنین تسهیلات اسکان موقت برای دوران نوسازی به مبلغ ۴۵ میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.

وی عنوان کرد: در بافت فرسوده هم اکنون بن بستی وجود ندارد و هر کس با هر متراژی در شرایطی که نتواند با همسایه خود تجمیع می‌کند می‌تواند ساخت و ساز داشته باشد که میزان متراژ کمتر از ۵۰ متر هم باشد.

آیینی بیان کرد: در صورت بازگشایی معابر، بلوکی ساختن، تجمیعی ساختن، تراکم و طبقه تشویقی به آن ساختمان اختصاص یافته و تراس و بالکن هم جزو متراژ حساب نمی‌شود و می‌توانند از پارکینگ روباز هم استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرداری می‌تواند متناسب با شهر خود بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران و سازندگان در نظر بگیرد که این باید این مسأله در کمیسیون ماده پنج استان مطرح تا سبب تسریع در نوسازی واحدها شود.

کد خبر 5657892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha