۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۷:۰۰

مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

برخی مشترکان در گلستان به اندازه یک روستا گاز مصرف می کنند

برخی مشترکان در گلستان به اندازه یک روستا گاز مصرف می کنند

گرگان- مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: برخی از مشترکان گاز در گلستان در رده سوم مصرف قرار گرفته و به اندازه یک روستای کم جمعیت گاز مصرف می کنند که لازم رفتار خود را اصلاح کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طالبی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به ناترازی تولید و اینکه استان در انتهای خطوط انتقال گاز قرار دارد، رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان اضافه کرد: در فصل سرد سال، در گلستان بیش از ۸۵ درصد مصرف گاز به بخش خانگی و گرمایشی و به ۶۳۸ هزار مشترک اختصاص می‌یابد اما بیش از ۷۰ درصد مشترکان خارج از الگوی مصرف هستند که در سه رده تقسیم بندی می شوند.

وی افزود: رده اول الگوی مصرف را رعایت کرده و در پلکان یک الی سه قرار می گیرند که مصارف این دسته زیر ۳۲۵ مترمکعب در ماه است و گازبهای آنها هیچ تغییری نمی کند.

طالبی بیان کرد: رده دوم مشترکانی هستند که الگوی مصرف را رعایت نکرده و در پلکان چهار الی ۱۰ قرار می گیرند که مصارف این دسته هم بین ۳۲۶ تا ۸۲۵ مترمکعب در ماه است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: رده سوم کسانی که بسیار پرمصرف بوده و در پلکان ۱۱ و ۱۲ قرار می‌گیرند و مصارف آنها بیش از ۸۲۵ مترمکعب در ماه است که به علت مصارف لجام گسیخته و بعضاً مصرف به اندازه یک روستای کم خانوار، لازم است رفتار مصرف خود را اصلاح کنند و درغیر این صورت ناچار به اخطار و جریمه و حتی قطع مقطعی گاز خواهند شد.

وی گفت: گازبهای این مشترکان به اندازه قیمت خوراک پتروشیمی یعنی بین ۵۰ الی ۶۰ هزار ریال محاسبه خواهد شد.

کد خبر 5660104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha