عبدالسلام:

سفر هیئت عمانی به یمن برای بررسی پیشنهادهای مطرح شده صورت گرفت

سفر هیئت عمانی به یمن برای بررسی پیشنهادهای مطرح شده صورت گرفت

رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که سفر هیئت عمانی به صنعاء در راستای بررسی پیشنهادهای مطرح شده در نشست های قبلی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که سفر هیئت عمانی به صنعاء در راستای بررسی پیشنهادهای مطرح شده در نشست های قبلی با طرف سعودی و طرف های بین المللی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی اقتصاد یمن را نشانه گرفته اند، گفت: اگر در پرونده انسانی و مسائل مربوط به پرداخت حقوق کارمندان، بازگشایی فرودگاه ها و بنادر پیشرفت داشته باشیم، می توان به پیشرفت در سایر پرونده ها نیز امیدوار بود.

عبدالسلام عنوان کرد: پرونده پرداخت حقوق کارمندان باید در همه شرایط حل شده باشد، چه درگیری ها از سرگرفته شود و چه بار دیگر آتش بس برقرار شود، بنابراین باید پرونده انسانی از پرونده نظامی تفکیک شود و خواسته های طرف مذاکره کننده یمنی مربوط به همه یمنی ها است.

رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: ائتلاف متجاوز سعودی وعده هایی را مطرح می کند که هیچ تأثیری در پایان داده به محاصره و خروج نیروهای بیگانه از یمن ندارد.

وی با بیان اینکه طرف عمانی خواهان تحقق صلح و ثبات در یمن است، گفت: نقش مسقط در مذاکرات در تعامل با همه طرف ها مثبت و سازنده بوده است، برادران عمانی پیشنهادهای زیادی را در زمینه برقراری صلح در یمن و پرونده انسانی مطرح کردند و سفرهای مکرر آنها به صنعاء دلیل این تلاش های صادقانه است.

گفتنی است، یک هیات از مقامات عمانی امروز چهارشنبه در راستای تلاش های میانجی‌ گرایانه مسقط برای حل بحران سیاسی در یمن وارد صنعاء شد.

بنابر این گزارش، سفر این هیات عمانی در راستای تلاش های میانجی‌گرایانه مسقط، برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران هشت ساله یمن است، تا از طریق این تلاش ها شرایط برای گفتگو و تفاهم سیاسی در یمن فراهم شود.

در دو ماه و نیم اخیر پس از پایان مهلت آتش بس در یمن به گفته مقامات انصارالله یمن، این کشور در وضعیت نه جنگ و نه صلح قرار داشته است، موضوعی که مقامات انصارالله به شدت با ادامه آن مخالفت کرده اند.

کد خبر 5661802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha